عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۶۵۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳
آيت‎الله مدرسي بیان کرد:
"هرگاه انسان دلش شكست و استغفار كرد، می‎بایست در آن لحظه سریعاً دعا كند چراکه در اين حالت مورد عنايت خداوند است."
عقیقحضرت آيت‎الله «سيدمحمدتقي مدرسي» در جمع روزه داران تهرانی يكي از دلايل امتحان را آگاه شدن انسان ها با مشكلاتشان دانست و گفت: وقتي مومن در نتيجه امتحان داراي حالت توبه و انابه مي شود و دلش مي شكند، نزد خداوند متعال ارزش بيشتري مي يابد.

استاد برجسته حوزه علمیه کربلا در این باره تصریح کرد: حضرت ابراهيم(ع) در نتيجه اين امتحانات به مقام والاي امامت رسيد و اين در نتيجه اطاعت از دستورات خداوند بود.

ایشان با بیان اینکه "خداوند به حضرت ابراهيم(ع) دستور داده داد تا همسر و فرزندش را به منطقه‎ای بي آب و علف ببرد و اسماعیلش را قرباني كند" خاطرنشان کرد: ايشان در همه اين امتحانات بسیار سربلند بیرون آمدند. گاهي افرادي براي انجام ندادن مستحبي يا ترك اولايي دچار حسرت مي شوند؛ چنان كه یکی از مراجع به اين دليل سه روز روزه گرفت.

حضرت آيت‎الله مدرسي در ادامه به ماجراي بچه دار نشدن حضرت سليمان(ع) اشاره كرد و گفت: آن حضرت در نتيجه بچه دار نشدن بسيار دچار دلشستگي شدند و به خداوند فرمودند "حتماً گناهي كرده ام كه مرا از نعمت فرزند بي نصيب كرده اي" و به دنبال اين كلام روي به توبه  و انابه آورد.

ايشان افزود: بايد از اين ماجرا درس گرفت و مدام خود را سرزنش كرد، در هنگام برآورده نشدن آرزو يا خواسته اي به خود نهيب زد.

بايد بر حالت توبه و انابه مداومت داشت

استاد برجسته حوزه علميه عراق با بیان اينكه بايد هميشه در حال توبه و انابه بود تاکید كرد: گاهي فردي چند ساعت عبادت مي كند و طي آن ناگهان يك لحظه دلش مي شكند و سيمش وصل مي شود؛ همين يك لحظه براي او كفايت مي كند.: زود به خدا برگرديد و توبه كنيد و بايد دانست اين حالت براي هركس ممكن است تحقق يابد.

حضرت آيت‎الله مدرسي گفت: حضرت سلیمان(ع) از خدا خواست پادشاهي ايشان چنان باشد كه هيچ كس به آن پادشاهي نرسد. هركس دوست دارد از خود چيزي به يادگار گزارد لذا ايشان از خدا چنين درخواستي داشت.

ایشان ادامه داد: گاهي افرادی صاحب اولاد نمي‎شوند؛ مانند مرحوم آقاي مجتهدي، ولي در مقابل اثرات ماندگاري از ايشان برجاي مي‎ماند. چنان كه از مرحوم آقاي مجتهدي شاگردان وارسته بسياري بر جاي مانده است.

استاد برجسته حوزه علمیه کربلا تصريح كرد: هرگاه انسان دلش شكست و استغفار كرد، می‎بایست در آن لحظه سریعاً دعا كند چراکه در اين حالت مورد عنايت خداوند است.

خدا را با خود مقايسه نكنيد

حضرت آيت‎الله مدرسي در پایان گفت: از خدا خواسته‎های كوچك نداشته باشید. وقتي انسان در امتحانات موفق و سربلند شود، خداوند او را داراي توفيقات بسياري مي كند چنان كه خداوند متعال او را بر فرشتگان و جنيان حاكم كرده است.



منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین