عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۶۱۰
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
شب بیست و پنجم ماه رمضان در حسینیه دلریش
مصداق امروزی خوارج گروه داعش می باشند. و طبق روایت از امیرالمؤمنین طرز تفکر خوارج تا روز قیامت هست. امیرالمؤمنین با اینان تا روز آخر عمرشان سیره مدارا را در پیش گرفت.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم مناجات خوانی و ذکر توسل همچون شب های قبل در حسینیه دلریش برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مصطفی کرمی سخنرانی کرد و شاعران و مداحان اهل بیت به مدیحه خوانی پرداختند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام کرمی را بخوانید؛

_ هر کجا انسان بتواند چیزی را در نطفه خفه کند و جلوی انحرافش را بگیرد و نگذارد شکل بگیرد پیشگیری می شود که بهتر از درمان است. گاهی درجه انحراف یک درجه است. قابل علاج است و با گفتمان و جلسه و تعامل مثبت حل می شود و مخالف تبدیل به موافق می شود. امیرالمؤمنین در مورد ناکسین این رویه را پیش گرفت. اینها از نظر اعتقادی با امیرالمؤمنین مشکلی نداشتند و ایشان را امام می دانستند. اما گاهی هواهای نفسانی و امیال شیطانی غلبه پیدا می کند.

_ خیلی ساده انگارانه است که انسان فکر کند بتواند مسیر مسالمت آمیزی برای دشمنی که شمشیر را از رو بسته است، پیدا کند. آنها احتیاج به توجیه ندارند. مانند معاویه که امیرالمؤمنین هجده ماه با ایشان جنگید و می دانست که به راه نمی آید.

_ مصداق امروزی خوارج گروه داعش می باشند. و طبق روایت از امیرالمؤمنین طرز تفکر خوارج تا روز قیامت هست. امیرالمؤمنین با اینان تا روز آخر عمرشان سیره مدارا را در پیش گرفت. ایشان علاوه بر اینکه با امیرالمؤمنین مشکل داشتند با معاویه و عمر و عاص هم مشکل داشتند. اینها برنامه قتل امام علی و معاویه و عمرو عاص را داشتند که فقط قتل امام علی را به سرانجام رساندند و معاویه و عمر و عاص جان سالم به در بردند.

_ یک عده ای هستند که معارض نیستند  و اهل تنش نیستند و دوست ندارند که با هیچ کس درگیر شوند. این جریان منسوب به جریان قائلین هستند. که ممکن است سکوتشان تلقی به مخالف باشد.

_ما امروز بیش از هر چیزی به سیره امیرالمؤمنین نیاز داریم. به عملکرد آن چیزی که امیرالمؤمنین به عنوان اصول مملکت داری،اصول تعامل اجتماعی، اصول مراوده در معامله عرفی که برای ما گذاشته نیاز داریم.

_ در منابر باید از افراط و تفریط بپرهیزیم. ما از سیره و دستورات اهل بیت عقب افتاده ایم و پختگی و درایت لازمه سعادت است. ما به بیش از هر زمان دیگر محتاج هستیم به این منابع و مراجع شفاف متوسل شویم.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین