عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۵۲۶
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۷
استاد حوزه علمیه تهران
"در طی 9 سال زندگی مشترک با حضرت فاطمه(س) به هیچ وجه ایشان را خشمگین نکردند. مدیریت حضرت علی(ع) به گونه ای بود که همسر بزرگوارشان نیز موجب خشم ایشان نشدند."
عقیق: حجت‎الاسلام والمسلمین «سیدمحمدباقر علم‎الهدی» با بیان اینکه "انسان ها موجوداتی الگوپذیر هستند" اظهار داشت: می توانیم با بهره گیری از الگوهای برتر در مسیر صحیح گام برداریم لذا پرودگار عالم برترین الگوها را به انسان ها معرفی کرده است. یکی از برترین این الگوها حضرت امیر(ع) هستند که در ابعاد متعددی از جمله یتیم نوازی، شجاعت، عبادت، عدالت و ... تجسم عینی برترین اسوه عالم می‎باشند.

تولیت مدرسه و موسسه تخصصی حضرت قاسم بن الحسن(ع) تهران خاطرنشان کرد: امروزه یکی از بزرگترین مشکلات بشری اسراف و تبذیر می باشد که گریبان‎گیر جوان ما نیز شده است؛ این در حالی است که می توان با تأسی به حضرت علی(ع) از این مشکل بزرگ دور شد.

وی افزود: باید از چشم و هم چشمی ها و تجملات دور شد. باید محبین آن حضرت در بعد زندگی شخصی نیز به آن حضرت تأسی نمایند چراکه ایشان مدیریت بسیار قابل توجهی در زندگی شخصی شان داشتند.

حجت‎الاسلام علم‎الهدی با تاکید بر سبک زندگی امام علی(ع) گفت: در طی 9 سال زندگی مشترک با حضرت فاطمه(س) به هیچ وجه ایشان را خشمگین نکردند. مدیریت حضرت علی(ع) به گونه ای بود که همسر بزرگوارشان نیز موجب خشم ایشان نشدند. مهمترین دلیل این سبک و مدیریت زندگی را اطاعت و بندگی خداوند متعال است؛ در حالی که این مهم در زندگی جوان امروزه ما اندکی رنگ باخته است.

استاد حوزه علمیه قائم چیذر بعد دیگر شخصیت امیرالمومنین(ع) را بندگی و عبادت بی نظیر خواند و افزود: وقتی ایشان به نماز می ایستادند گویی در این دنیا حضور ندارند. ایشان در اوج حکومت بر امپراتوری اسلام هیچ استفاده شخصی از بیت المال نداشتند که این نکته باید مورد توجه مسئولان کشور باشد.

وی تأکید کرد: وقتی حضرت مشغول فعالیت حکومتی بودند و فردی برای کار شخصی وارد می شد، ایشان چراغ دولتی را خاموش و چراغ شخصی را استفاده می کردند. گاهی فردی 70 میلیون بدهکار است که با هر مشقت و سختی باشد می تواند آن را بپردازد ولی گاهی فردی به 70 میلیون نفر بدهکار می باشد که به این راحتی ها قابل جبران نیست.

حجت‎الاسلام علم‎الهدی با بیان اینکه حضرت علی(ع) برای مردم کار می کردند خاطرنشان کرد: اگر هر کدام از مسئولان ما نیز هدف و انگیزه شان خدمت به مردم باشد، سربلند و موفق خواهند بود. در حالی که مشاهده می شود برخی از مسئولان گرفتار توجیهات و شأن سازی هایی می شوند که طی آن به بهره برداری شخصی و دست اندازی به بیت المال مبادرت می ورزند.

تولیت مدرسه و موسسه تخصصی حضرت قاسم بن الحسن(ع)  تهران با تأکید بر اینکه امروز، مقام معظم رهبری بهترین مصداق عینی و عملی سبک زندگی علوی هستند اظهار داشت: ایشان با وجود قرار داشتن در قله رهبری حکومت شیعیان جهان بسیار ساده زندگی کرده و با هزینه شخصی و بدون استفاده از بیت المال، گذران عمر می کنند. مسئولان باید با الگو قرار دادن مقام معظم رهبری درصدد خدمت به مردم باشند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین