عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۴۶۱
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
مداحی و مناجات حاج محمود کریمی در شب بیست و سوم
یقین به استجابت دعا داشته باشید. دعا را جدی بگیرید. وقتی امشب می خواهی امضا را از مهدی آل محمد(ص) بگیرید، بدانید این مهدی صاحب الزمان همه کاره عالم است...

گزارش تصویری

صوت


عقیق: مراسم عزاداری و احیای شب بیست و سوم ماه رمضان در هیئت رایه العباس برگزار شد.

در این مراسم همچون شبهای قبل حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید شهاب سخنرانی کرد و حاج محمود کریمی به مناجات خوانی و مداحی پرداخت.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام شهاب را بخوانید؛

_ در فرهنگ امامیه یکی از وسیله هایی که مؤمن را می تواند راحت مقرب پروردگار کند دعا می باشد. دعا عبارت است از یک نیایش منظم و آهنگین در قالب گفتگویی در زمان و مکانی نه خاص بلکه عام، گاهی خاص با پروردگار. در حوزه معارف دین وقتی از دعا تعریف ارائه می دهند می گویند دعا عبارت است از درخواست و طلب از خالق به دو شرط یکی با تمام وجود و دوم با نگاه بنیانی و دقیق را دعا می گویند.

_ آقایان عامه بیشتر به کتاب الله چسبیده اند و می گویند که فقط از این طریق می شود به خدا نزدیک شد.

_ بشر در مشکلات و رویارویی با مشکلات روحی و روانی در حیات مادی دنیا اساساً دنبال وسیله ای می گردد تا مشکلات برطرف شود و نتیجه مثبت را از طرف خالق دریافت کند. مشکل اساسی بشر در این است که خدا کجاست. وجود مبارک حضرت حق در آیات 186 سوره مبارکه بقره می فرماید که بنده ها من را بخوانند بعد می بینند که فاصله من با آنها چقدر کم است.

_ قطعاً و یقیناً اتصال به پروردگار از کانال دعا کردن و خواست از پروردگار و اجابت از طرف ذات حق قطعی است و یک حلقات مفقوده ای دارد که اعمال خودمان است. خدا برای اجابت دعای بندگانش هیچ کوتاهی ندارد. در کارنامه خالق من و شما عدم استجابت نیامده است. اگر جایی می بینید که جواب نمی آید اشکال به خالق نیست بلکه اعمال خودمان است. والا خدا برای جواب دهی آماده است.

_ بر اساس روایات اگر پنج مورد را دخیل در امر دعا کردن کنیم دعا مستجاب می شود. اولین کلامی که در روایات وارد شده فرموده اند که فقط از خودش استمداد بطلبید. اما از آنجایی که من ناقص هستم و هیچ وقت عقلا کامل به طرف ناقص حرکتی ندارد و این ناقص است که برای کمال باید به طرف کامل برود. این است که حکم استجابت دست خداست ولی قرآن می فرماید که وقتی می خواهید به سمت خدا بروید یک وسیله ای بیاورید که پیش خالق وجه داشته باشد. یعنی موجودی که قابلیت عرضه کردن را داشته باشد. دستم را در دامان امیرالمؤمنین و فرزندانش می گذارم و می گویم که می دانم ناقص هستم و از آنها می خواهم که برای استجابت دعایمان وسیله باشند. قلب حرم خداست به غیر از خدا در این حرم راه ندهید.

_ دومین کلام این است که به چیزی که از خدا می خواهید ایمان داشته باشید. هم به خواسته ات ایمان داشته باش و هم به خواهانت. یک عبارتی امام حسین در دعای عرفه دارد که فصل الخطاب دعا خواهی از خدا می باشد. ایشان به آستان ربوبی می فرمایند که خدایا آن کسی که تو را ندارد چه دارد و آن کسی که تو را یافته چه چیزی ندارد. همه چیز در خود تو خلاصه است. چرا از تو نخواهم. خدای مدبرالامور بر اساس تدبیر و حکمت خواسته های ما را اجابت می کند.

_ سومین کلام این است که یقین به استجابت دعا داشته باشید. دعا را جدی بگیرید. وقتی امشب می خواهی امضا را از مهدی آل محمد(ص) بگیرید، بدانید این مهدی صاحب الزمان همه کاره عالم است. یقین بدان که از دست حضرت مهدی و مادرش فاطمه همه چیز بر می آید. خداوند می فرماید که فقط کفار می باشند که از رحمت من ناامید هستند.

_ چهارمین کلام که در همه حال دعا کنید. همیشه از خدا بخواهید. و پنجمین مورد این است که روش مادرمان حضرت فاطمه را پیش بگیریم و دیگران را در دعا کردن مقدم بر خود بدانیم. کسانی که حقی بر گردن تو دارند ابتدا از خدا برای آنها بخواهید. ششمین مورد وسیله اکبر است که برای همه کس نیست. برای کسی است که محبت مادرمان فاطمه در دلش است. برگ تک خداوند فاطمه است. هر کس دستش به چادر این بانو باشد مورد شفاعت خداوند قرار می گیرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین