عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۴۳۴
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۲
در دین مبین اسلام، نسبت به احترام و رعایت حقوق همسایه، سفارشِ بسیار شده و در احادیث و روایاتی‌که از خاندان پاک وحی(ع) به ما رسیده، شاهد جلوه‌های بسیار زیبا و آموزنده‌ای در این‌خصوص هستیم؛ تا آن‌جاکه حتی دعاکردن در حقّ همسایگان از دعاکردن در حقّ خود، سبقت جسته است.

عقیق:در احادیث و روایاتی‌که مربوط به ماه مبارک رمضان است، باز هم شاهد این‌نگرشِ والا و انسان‌ساز هستیم که بیان‌گر نگرشِ عمیق اسلام به جامعه و اهمیّت روابط اجتماعی است.
«همسایه»، واژه‌ای است که دارای مفهومی عظیم و گسترده است و درک و فهم معنای حقیقیِ آن می‌تواند آدمی را به سمت درک فضای بزرگی رهنمون سازد و جهان را به فضایی بهتر و مناسب‌تر تبدیل نماید.
به‌همین اعتبار، اکنون در همسایگی ما، کشورهایی قرار دارند که همانند ما به سمت یک‌ قبله نماز می‌گزارند و پیرو پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی(ص) هستند و قرآن، کتاب آسمانی آنان است و چه بسیار شباهت‌های دیگری با ما دارند که این‌ها موجب می‌شود حقّ همسایگی بر گردن یکدیگر داشته باشیم.
این‌روزها، هریک از همسایگانِ ما به‌نوعی گرفتار گرداب توطئه‌هایی‌اند که تمامی ندارد و خشونت و خون‌ریزی، لحظه‌ای گریبان مردم بی‌گناه این سرزمین‌ها را رها نمی‌کند.
در این‌روزهای تلخ، به هرسو نگاه می‌کنیم، شاهد دسیسه‌ای تازه هستیم که وحدت جهان اسلام را نشانه رفته و بی‌رحمانه، همه‌چیز را به کام نابودی می‌کشاند. عراق، فلسطین، یمن، مصر، لیبی، افغانستان، پاکستان، سوریه، لبنان، و... نام‌هایی هستند که جراحت‌های آن‌ها، قلب هر مسلمانِ آگاه و دردمندی را لبریزِ اندوه می‌سازد.
اکنون دو دستگی‌ها و چند دستگی‌ها، خطری است که امّت اسلامی را از درون تهدید می‌کند و تردیدی وجود ندارد که چنین تفرقۀ هولناکی، ساخته و پرداختۀ دشمنان اسلام است.
در این‌روزها و شب‌های مبارک ماه صیام، جا دارد هنگام نیایش به درگاه خالق متعال، از دعا برای نجات همسایگان مظلوم و محروم خود غفلت نورزیم و از خداوند تبارک و تعالی بخواهیم امنیّت، آرامش، ثبات و سعادت را به مردم این سرزمین‌ها عنایت فرماید.


منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین