عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۴۳۳
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
یک استاد حوزه گفت: علی (ع) سکوت کرد تا شیعه و اسلام زنده بماند و مظلومیت امام علی(ع) برای همیشه در تاریخ ثبت خواهد شد.

عقیق: حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد در سحرگاه بیست و سوم ماه مبارک رمضان در جوار شهدای گمنام کوی خضر نبی(ع) ابتدا در شان و منزلت صلوات فرستادن گفت: صلوات یکی از دعاهای جامع و کاملی است که در آن ذکر خدا، درود بر پیامبر(ص)، توسل و توکل آمده است.

این استاد حوزه افزود: از خدا سپاسگذاریم که در شب قدر دیگری ما نیز زنده هستیم تا عظمت این شب را درک کنیم به ویژه شب 23 ماه رمضان که سفارش خاصی در مورد این شب شده و در روایات آمده که شب زنده داری در شب 23 ماه رمضان بیش از شب‌های دیگر اهمیت داشته است.

وی در خصوص اعمال شب قدر متذکر شد: در این شب صدقه دادن را از یاد نبریم که رفع بلا در آن نهفته است همچنین به دعا و تلاوت قرآن کریم سفارش شده است و باید بدانیم که هر عمل صالح در این شب در حقیقت معامله با خدا برای رهایی از آتش دوزخ می باشد.

فرحزاد خاطرنشان کرد: درب‌های رحمت الهی در این شب به روی بندگان باز می‌باشد که اگر نتوانیم مشمول رحمت باری تعالی باشیم بی شک دچار خسران و زیان هستیم چراکه رحمت خداوند از مهر و محبت مادری بیشتر بوده و 70 برابر بیش از عشق 40 ساله یعقوب به یوسف است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص رحمت الهی گفت: رحمت الهی در جهان تنها یک صدم محبت واقعی خدا به بندگان می‌باشد بدین معنا که 99 درصد از رحمت خداوند در روز محشر است و در آن روز خداوند با رحمت بی کران خود بندگان و مومنان را از آتش دوزخ دور می‌کند.

این استاد حوزه اظهار کرد: در دعای جوشن کبیر می‌خوانیم که خدایا مرا از گرفتاری‌ها نجات بده و از آتش جهنم در امان بدار که البته منظور از گرفتاری‌های دنیوی بداخلاقی‌ها، مال حرام، تهمت، دروغ، کبر و غرور و ماهواره است.

وی توبه به درگاه خدای متعال را یکی دیگر از اعمال شب 23 ماه رمضان دانست و گفت: در این شب از گناهان و معصیت توبه کنیم تا ائمه اطهار(ع) نیز از شیعیان خود راضی باشند همان گونه که در روایات آمده است که معصومین گفته‌اند که ما از شیعیان به خودشان نزدیک‌تریم.

فرحزاد همچنین در مورد مظلومیت علی(ع) در این شب‌ها افزود: علی(ع) سکوت کرد تا مکتب شیعه و دین اسلام حفظ شود و این جلوه‌ای از رحمت خداوند است.

وی تصریح کرد: مومنان باید شکرگزار نعمت‌های الهی باشند به ویژه در مورد امنیتی که در کشورمان حاکم است خدا رو شکر کنیم امنیتی که می‌بینیم امروز در بسیاری از کشورهای اسلامی وجود ندارد و مسلمانان جهان در عراق، سوریه، لبنان و غزه به آسانی کشته می‌شوند.

این استاد اخلاق، نابودی دشمنان اسلام را خواستار شد و گفت: امروز صهیونیست و دست نشانده‌های استکبار که داعش و تکفیری‌ها هستند خون شیعیان را مباح می‌دانند و شیعیان مظلوم به راحتی قتل عام می‌گردند.

 

منبع:ایسنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین