عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۳۸۹
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۳
حجت‌الاسلام معصومی‌نیا
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: قلب امام عصر(عج) مأمن و محل نزول فرشتگان در شب قدر است و مقدرات یک سال آینده بندگان در این شب بر حضرت آشکار می‌شود.

 عقیق: حجت‌الاسلام غلامعلی معصومی‌نیا عضو هیئت در آستانه سومین شب قدر (23 ماه مبارک رمضان) عنوان کرد: نزول قرآن کریم یکباره به قلب پیامبر (ص) در شب قدر از مهمترین علل اهمیت این شب‌ها محسوب می‌شود البته به استثنای این نوع نزول، نزول تدریجی نیز قرآن کریم داشته است که در طول 23 سال بر پیامبر (ص) صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مقدرات انسان‌ها در شب قدر رقم می‌خورد، توضیح داد: نقشه زندگی یک سال انسان‌ها در شب قدر رقم می‌خورد براساس آیه قرآن کریم فرشتگان در این شب بر زمین نزول کرده و البته منظور ازاین نزول، نزول رتبه‌ای نیست بلکه اینها به عالم ماده نزول می‌آیند و مقدرات انسان‌ها را به قلب حضرت حجت (عج) نازل می‌کنند.

حجت‌الاسلام معصومی‌نیا با تأکید بر اینکه این شب‌ها شب زنده دار باشیم چرا که روایت داریم حضرت زهرا (س) اجازه نمی‌دادند فرزندانشان در این شب‌ها بخوابند، اظهار داشت: بحث مشخص شدن تقدیر انسان‌ها در این شب‌ البته منافاتی با اختیار او ندارد، چرا که برخی این مسئله را مطرح می‌کنند که چطور می‌شود انسان اختیار داشته باشد و مقدراتش در یک شب مشخص شود؟

وی در ادامه توضیح داد: منظور از اینکه در شب قدر مقدراتم مشخص می‌شود این نیست که انسان‌ها اجبار دارند اعمال تکلیف شده‌ای را انجام دهند خیر هر انسانی می‌تواند مقدراتش را تغییر دهد و همین عبادات در شب‌های قدر می‌تواند سرنوشت انسان را مشخص کند.

حجت‌الاسلام معصومی‌نیا مهمترین اعمال در شب‌های قدر را زیارت سیدالشهدا (ع) و طلب علم کردن به شمار آورد و گفت: از علامه مجلسی و شیخ عباس قمی توصیه شده که طلب علم و فضل کنید.

وی در پایان گفت: در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان اعمال انسان قطعی می‌شود و این شب به شب قدر نزدیک‌تر است.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین