عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۳۳۹
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
یک استاد اخلاق با بیان این‌که «جلو افتادن و در عین حال عقب افتادن از ولایت گمراهی به دنبال دارد» گفت: شهادت حضرت علی (ع) ریشه در بی بصیرتی و گمراهی مردم داشت.

عقیق: حجت‌الاسلام علی طباطبایی با گرامیداشت شبهای قدر و شهادت امام علی(ع) گفت: از یک سو جهل و بی بصیرتی جامعه آن روز عرب و از سوی دیگر تلاش سازمان یافته دشمنان اسلام موجب شد مسیر ولایت منحرف شود.

وی افزود: خوارج با تمسک به این سخن حق، مسیری باطل را در پیش گرفتند و از مسیر و مجرایی که قرآن و سخنان پیامبر (ص) در قالب ولایت برای هدایت و اداره مسلمین داشت، غافل شدند.

این استاد حوزه علمیه افزود: این انحراف زمینه قرار گرفتن در مقابل ولایت الهی را فراهم ساخت تا جایی که همین خوارج اقدام به کشتن ولی خدا و بهترین بندگان خدا کردند.

این استاد حوزه تصریح کرد: علی (ع) خود از معجزات در حقانیت پیامبر(ص) است، زیرا علی(ع) از ابتدا بر فطرت توحیدی بود و در کنار پیامبر(ص) در همه عرصه‌ها حضور داشت و از سن کودکی به اسلام گرایش یافت و در نزد پیامبر(ص) بزرگ شد.

وی مجاهدت در راه خدا را یکی از ویژگی‌های مهم امام علی(ع) برشمرد و افزود: امیرالمومنین ایمانی محکم و راستین داشت و با چنین ایمانی همواره در راه خدا تلاش و مجاهدت می‌کرد و از رفاه زندگی خود در جهت رضای خدا می‌گذشت.

طباطبایی تصریح کرد: شب‌ها و روزهای امام علی(ع) وقف جنگ در رکاب پیامبر(ص)، رسیدگی به وضعیت فقیران و دفاع از دین می‌شد و هر جا خطری وجود داشت امام علی(ع) در کنار پیامبر(ص) حاضر می‌شد.

وی شجاعت در راه دفاع از دین را از دیگر ویژگی‌های امیرالمومنین خواند و گفت: به واسطه شجاعت امام علی(ع) در سنگر دفاع از حقانیت دین، پیامبر(ص) نیز علی(ع) را در مواجهه با دشمن در کانون خطرها در مکه و مدینه می‌فرستاد.

وی تاکید کرد: امروز ولایت فقیه در ادامه مسیر ولایت معصومین (ع) است و بصیرت به معنای شناخت جایگاه این رکن اصلی جامعه اسلامی است.

این استاد اخلاق، الگو گرفتن از سیره علی(ع) توسط شیعیان را مورد توجه قرار داد و گفت: علی(ع) اگر چه به عنوان امام و پیشوای شیعیان بود اما گاهی برای تامین معاش زندگی خود برای غیر مسلمانان کارگری می‌کرد تا بتواند معیشت افراد فقیر مسلمان را فراهم آورد.

طباطبایی گفت: در یکی از جنگ‌ها هنگامی که پرده‌ای به عنوان غنیمت جنگی در خانه فاطمه(س) قرار گرفت وقتی متوجه شدند که پیامبر(ص) حتی این میزان غنیمت را شایسته نمی‌دانند آن را برای پیامبر(ص) پس فرستادند و این بدان معناست که چه ایمان ژرف و عمیقی در خانه علی(ع) حاکم بوده است.

 

 منبع:ایسنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین