عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۳۲۸
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۳
حضرت را به داخل منزل آوردند و ایشان را به مصلی منزل بردند. دخترها بر گرد ایشان جمع شدند و گریه کردند اینجا دیگر حضرت نفرمودند که گریه نکنید. خود ایشان هم همراه با دختران گریه کردند. یا امیر‌المومنین شما در اینجا طاقت نداشتید گریه زینب(س) را ببینید...

عقیق: رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از خطبه‌های نماز جمعه که مصادف با سالروز شهادت حضرت علی(ع) بوده است، روضه‌ای کوتاه قرائت فرمودند که در ادامه فیلم آن را مشاهده می کنید:

در فاصله این دو روز یا دو شب که حضرت امیر‌المؤمنین به دست آن ملعون ضربت خوردند. چند حادثه اتفاق افتاد. یکی بعد از همان ضربت بود که در روایت آمده است که حضرت هیچ ناله‌ای نکردند و فقط فرمودند«بسم الله و بالله و فی سبیل الله. فزت و رب الکعبه» به خدای کعبه سوگند که من رستگار شدم. بعد هم که امام حسن مجتبی(ع) آمدند و سر آن بزرگوار را به دامان گرفتند. در روایت هست که خون از سر مبارک ایشان می‌ریخت و صورت و محاسن ایشان غرق در خون بود. امام حسن(ع) همینطور به صورت پدر نگاه می‌کردند و گریه می‌کردند. قطره‌ای از اشک از چشم امام حسن(ع) بر صورت امیرالمومنین(ع) چکید. حضرت چشم باز کردند و فرمودند حسن جان گریه نکن. من در این لحظه در حضور جماعتی هستم که این ها به من سلام می کنند. پیغمبر(ص) اینجاست. فاطمه زهرا(س) اینجاست.

خطبه های نماز جمعه در شهریور ماه سال 1388

بعد از اینکه امام حسن(ع) نماز را خواندند. حضرت هم نشسته نمازخواندند. حضرت گاهی به طرفی متمایل می‌شدند که بیافتند. گاهی خود را نگاه می‌داشتند. حضرت را برداشتند و به طرف خانه بردند. اصحاب آن صدا را شنیدند که ندا می‌داد «تهدمت والله ارکان الهدی، قتل علی المرتضی» این صدا را همه اهل کوفه شنیدند و ریختند اطراف مسجد کوفه. مثل روز وفات پیامبر در کوفه ضجه و گریه بلند شد. حضرا را می‌آوردند. امام حسین(ع) نزدیک آمد. چشمان ایشان از گریه‌ای که کرده بودند در همین مدت کوتاه مجروح شده بود. امیر‌المومنین چشمشان به ایشان افتاد و گفتند حسین من گریه نکن. صبر داشته باشید و امام حسین(ع) را هم تسلی دادند.

حضرت را به داخل منزل آوردند و ایشان را به مصلی منزل بردند. دخترها بر گرد ایشان جمع شدند و گریه کردند اینجا دیگر حضرت نفرمودند که گریه نکنید. خود ایشان هم همراه با دختران گریه کردند. یا امیر‌المومنین شما در اینجا طاقت نداشتید گریه زینب(س) را ببینید ...

فیلم این روضه‌خوانی را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:


دریافت


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین