عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۳۱۷
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
استاد عالی حوزه:
یک استاد عالی حوزه گفت: حضرت علی (ع) آینه وجود خداست و خوبی های جهان در وجود او نهاده شده است.
عقیق:حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد در سحرگاه روز 21 ماه رمضان مصادف با شهادت امام علی (ع) در جمع زائران در جوار آرامگاه شهدای گمنام کوی خضر نبی ابتدا درباره اهمیت صلوات گفت: صلوات یکی از دعاهای بزرگ است که در همه زمان ها مورد توجه بوده و در کنار اعمال به عنوان میزان شناخته می شود.

استاد عالی حوزه با تاکید بر قدرشناسی شبهای قدر افزود: در این شبها تلاوت قرآن اجر و پاداش فراوانی دارد و بالاترین عبادات، ذکر فضائل و مناقب علی(ع) می باشد؛ زیرا گناهان را می بخشد و معصیت ها را از میان می برد.

وی تصریح کرد: پیامبر عظیم‌الشان اسلام احترام ویژه‌ای برای امام علی (ع) قائل بود؛ زیرا در شب معراج متوجه حقایق فراوانی نسبت به عشق و علاقه خاص خداوند متعال به علی (ع) شد؛ علی(ع) آن قدر ذوب در عشق خدا بود که به عنوان تنهاترین انسان در کعبه به دنیا آمد و سعادت یافت تا در خانه خدا نیز به شهادت برسد.

فرحزاد با ذکر برخی از مناقب و ویژگی های امام علی(ع) اظهار کرد: وجود علی (ع) خدایی بود و او در مقامی به سر می برد که نسل پیامبر (ص) توسط او که داماد رسول الله می باشد ادامه یافت و زمانی که مردم پیامبر (ص) را به خاطر فرزند دختر سرزنش می کردند خداوند نسل نبی و رسولش را از طریق دامادش امام علی(ع) برکت داد.

وی خاطرنشان کرد: سید ها توجه داشته باشند که از نسل چه کسانی هستند پس تلاش کنند حرمت و شان نسب خود را نگاه دارند و از گناه و معصیت دوری کنند. هرچند عده ای از یاران پیامبر (ص) نیز بودند که اگر چه از نسل امامان نبودند اما به واسطه قرب و اطاعت اهل بیت(ع) جزئی از آنها شدند همچون سلمان فارسی که محرم درگاه پیامبر(ص) و خاندانش شد.

استاد عالی حوزه در ادامه درک حقیقت شب قدر را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: اگر کسی حقیقت شب قدر را به خوبی درک می کرد دیگر به گناه و معصیت نمی پرداخت که در این باره از امام صادق(ع) روایت شده است که منظور از لیلة القدر، فاطمه (س) می باشد که منتسب به خداست و رضایت او موجب رضایت خدا و خشم او، غصب الهی را در پی دارد.

وی بیان داشت: وای بر منافقانی که حضرت فاطمه(س) از آنها رویگردان شد و نسبت به آنها غضب و خشم داشت، مبادا ما نیز مورد خشم و غضب فاطمه (س) قرار بگیریم و به دلیل بی توجهی به مقام شب قدر، همچنان آمرزیده نشویم.

فرحزاد در خصوص تبری جستن از دشمنان اهل بیت (ع) گفت: باید نسبت به آنانی که خشم فاطمه(س) را برانگیختند و بر علیه اهل بیت(ع) قیام کردند تبری بجوئیم؛ زیرا یزیدیان و ابن ملجم ها ستمی در حق اهل بیت(ع) روا داشتند که بخشودنی نیست.

وی افزود: شیعه باید بداند که امام علی(ع) آئینه وجود خداست و همه خوبیهای جهان هستی را می توان در علی(ع) یافت، همچنان که خدای متعال به وجود علی(ع) عشق می ورزید ما نیز بدانیم که در شب قبر و در تاریکی آن لحظات عشق و محبت علی(ع) و پیروی از اهل بیت(ع) انسان را از عذاب قبر می رهاند.

این استاد حوزه محبت ولایت علی(ع) و پیروی از اهل بیت(ع) را دو بال مهم برای پرواز خواند و تصریح کرد: زمین بر گناهان ما در قیامت شهادت می دهد و هرچه گناه کنیم زمین در شب اول قبر بیشتر بدن و روح ما را فشار می دهد، اما با محبت ولایت علی (ع) و پیروی از دستورات وی می توانیم از عذاب قبر خلاصی یابیم.

وی اظهار کرد: همچنین یکی از اموری که انسان را از فشار قبر می‌رهاند خیر رساندن به دیگران است پس در زندگی همواره در امور خیر پیشقدم باشیم و عمل صالح را ترک نکنیم، انسان مومن هیچ گاه معصیت و گناه نمی‌کند و زندگی خود را گناه، آلوده نمی سازد، متاسفانه چه مشکلات و گرفتاری هایی که به دلیل معصیت گریبانگیر انسان می شود.

فرحزاد برخی از ناهنجاری ها در جامعه را نشانه بی تقوایی و دور بودن انسان از خدا دانست و بیان داشت: چرا باید یک انسان آن گونه آلوده ناهنجاری ها و گناه شود که به زندان بیفتد و یا حتی مجازات شود و یا افراد آن چنان از خدا و اهل بیت(ع) دور باشند که تن به هر گناه و معصیتی بدهند؟

وی وجود ماهواره در منازل را یکی از سرچشمه های مهم در گناه خواند و گفت: عزیزان بدانیم که ولی عصر(عج) راضی نیست که شیعه اهل بیت(ع) در منزلش ماهواره داشته باشد و به گناه و معصیت بپردازد؛ چرا که ماهواره وسیله ای در تبلیغ فحشا می‌باشد و یک جنگ نرم و حربه از طرف بیگانگان و غرب می باشد تا جوانان ما را آلوده کند.

استاد عالی حوزه علمیه ادامه داد: ریشه برخی از ناهنجاری‌ها همچون اعتیاد، طلاق، خیانت، معصیت و ... ماهواره است. بیش از 100 شبکه فارسی زبان با سرمایه های میلیاردی در صدد از هم پاشیدن خانواده های ایرانی است و برنامه های مخرب و ضد دینی آن ما را به سمت آتش جهنم پیش می برد.

وی در پایان عنوان کرد:جنگ نرم به مرتب از 8 سال دفاع مقدس سنگین‌تر است و لطمات بیشتری را به خانواده ها وارد می کند پس با دوری جستن از گناه و معصیت خود را لایق عشق و محبت علی (ع) و اهل بیت(ع) کنیم. 


منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین