عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۲۲۴
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۵
جمعی از بانوان فرهیخته استان به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب با حضور در بیت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.

عقیق:آیت‌الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این دیدار با بیان اینکه حجاب مانع پیشرفت زنان نیست بلکه عامل مصونیت آنان است، افزود: حجاب، بانوان را در انجام فعالیت‌های اجتماعی کمک می‌کند.

وی با تاکید بر این که حجاب و عفاف از ضرورت‌های دین اسلام است، اظهار کرد: حجاب نشان‌گر قداست خانواده در اسلام است و خانواده‌هایی که حجاب و عفاف را رعایت می‌کنند زندگی پایدارتر و سالم‌تری دارند.

آیت‌الله مجتهد شبستری با بیان این که حجاب و عفاف مختص زنان نیست و مردان نیز باید عفیف باشند، افزود: در هفت آیه از قرآن در خصوص حجاب و عفاف زنان و مردان تاکید شده است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر پوشش اسلامی مناسب و حفظ حرمت در روابط زن و مرد، خاطرنشان کرد: علت زوال اخلاق در کشورهای اروپایی و آمریکایی، رعایت نکردن حدود در روابط زن و مردم است که آنان را به ورطه فساد و تباهی کشانده است.

آیت‌الله مجتهد شبستری اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی جایگاه و شخصیت زن در جامعه احیا شد و زنان با حفظ حرمت در مسایل مختلف اجتماعی و فرهنگی مشارکت کردند.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با قرائت بیانیه روز ملی حجاب و عفاف، گفت: حجاب اسلامی نقش کلیدی در حفظ سلامت جامعه دارد.

امیری اظهار کرد: ایران اسلامی الگوی عفاف و حجاب در جهان به خصوص کشورهای اسلامی است و باید این جایگاه را حفظ کنیم.


منبع:قدس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین