عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۱۶۳
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۸
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد
کارشناس مذهبی گفت: برخی شرکت در کارهای خیر؛ چون انفاق و حتی دادن خمس اموال خود خودداری می کنند و به بهانه های مختلف چون هدیه ، بخشش و ... می خواهند از قانون الهی فرار کنند.
عقیقحجت الاسلام و المسلمین فرحزاد امروز در جمع روزه داران مسجد اعظم با اشاره به اهمیت انفاق نزد مسلمانان اظهارداشت: اگرکسی به اندازه نصف خرما در راه خیر انفاق و صدقه بدهد، خدای متعال او را ازآتش جهنم حفظ می کند  وآتش از او دور می شود.

وی با بیان این که به موضوع انفاق و کمک به نیازمند آن قدر سفارش شده است که حتی حضرات معصومین (ع) توجه خاصی به این مسئله داشتند ابراز داشت : ائمه طاهرین(ع) به خاطر اهمیت این قضیه لحظه ای ازآن غافل نبودند و این عمل را با نیت خالص انجام می دادند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد افزود: انفاق کردن تاخیر مرگ، دفع بلا ، طول عمر، برکت در زندگی و همچنین خشنودی خدا وند را به همراه دارد و زمینه بسیاری از کارهای خوب دیگر را نیز فر اهم می کند.    

کارشناس مذهبی اظهار داشت: جای تعجب است که بعض ها با وجود وعده های الهی در قرآن کریم از شرکت در کارهای خیر؛ چون انفاق و حتی دادن خمس اموال خود خودداری می کنند و به بهانه های مختلف چون هدیه، بخشش و ... می خواهند از قانون دین فرار کنند .

وی ادامه داد: خمس دادن به معنای پاک کردن مال از ضرراست، بنابراین گذشت از مادیات دنیا، گذشتن از همه چیز است و این امر لازم است در جامعه دینی نهادینه شود .

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد به روایتی ازحضرت امام صادق (ع) اشاره کرد و بیان داشت:آن حضرت فرمودند جوانی که در گناه غرق شده، ولی دست بخشش و انقاق دارد ودر هر کار خیر پیشقدم است و سخاوتمند می باشد از پیر مرد عابد و زاهدی که دراموال که متعلق به خودش هم نیست ونسبت به آن  بخل می ورزد در نزد من عزیز است و دوستش دارم.

 این کارشناس مذهبی با بیان این که انسان بخیل با بخل خود و دست بخشش نداشتن وارد جهنم می شود، ولی انسانهای سخاوتمند و اهل انفاق سعادتمند هستند اظهار داشت: انسان کافر سخاوتمند، از مومن بخیل، به بهشت نزدیکتر است، زیرا انسان مومن با این که می داند شرکت در کار خیر درپیشگاه خدای متعال چقدر با ارزش هست ولی حاضر نیست قدمی بردارد و در کار خیر شرکت کند و همین موضوع باعث دوری او از بهشت شده است .

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد افزود : انسان مومن انفاق را ترک نمی کند هر چندبه اندازه نصف خرما باشد

در این عمل خدا پسندانه شرکت می کند؛ زیرا رضایت پروردگار عالم در این اعمال است و همین عامل باعث به تاخیر افتادن عذاب بر فرعون شد، زیرا با وجود بت پرستی ، انسان سخی بود .

سخنران مراسم در پایان  شب قدر را برترین شب برشمرد و بر دعا مناجات و توبه و استغفار از گناه در این شب تاکید کرد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین