عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۱۱۹
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
مدیر پروژه ساخت ضریح تل زینبیه از تجهیز کارگاه ساخت این اثر در تبریز خبر داد و گفت: این ضریح در استان آذربایجان شرقی در حال ساخت است.
عقیق انصاری، مدیر پروژه ساخت ضریح تل زینبیه در این باره گفت: دست اندرکاران کارگاه ساخت ضریح تل زینبیه به طور همزمان هم اقدام به خرید قطعات و اجزای ضریح نموده و هم در حال تجهیز کارگاه هستند.
وی افزود: طراحی ضریح که فاز مطالعاتی آن از بهمن ماه 92 آغاز شده بود به همت استاد اسکندرپور و کارگروه اساتید دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز و همراهی دکتر میرزایی انجام شده است.
مدیر پروژه ساخت ضریح تل زینبیه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان آذربایجان شرقی و دانشگاه هنر اسلامی تبریز گفت : کار ساخت این ضریح توسط هنرمندان این دانشگاه و استان انجام خواهد شد که در نوع خود تجربه ای جدید است.
به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، انصاری با بیان اینکه در حال حاضر چوب ضریح تهیه شده است، گفت: ابعاد این نیم ضریح 5.45 * 2.22 متر است و جنس آن از نقره، طلا و چوب می باشد که در ساخت آن از فنون مختلف قلمزنی، مینای روی فلز، خاتم کاری و منبت روی چوب استفاده خواهد شد.


منبع:شبستان



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین