عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۰۹۶
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
پناهیان مطرح کرد؛
استاد حوزه علمیه گفت: مسجد مقدس جمکران موقعیت بسیار خاصی در عصر ظهور خواهد داشت و در روایتی از امام علی (ع) از آن به عنوان یکی از پایگاه‌های حضرت ولی عصر (عج) در زمان ظهور یاد شده است.
عقیقحجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان سه‌شنبه شب در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه هفدهم ماه مبارک رمضان سالروز تاسیس این مسجد شریف به امر مبارک حضرت ولی‌عصر (عج) است به تشریح ماجرای ساخت مسجد پرداخت و ادامه داد: این واقعه در زمان شیخ صدوق که نخستین راوی ماجرای ساخت مسجد مقدس جمکران است نقل شده و علمای عصر حسن بن مثله همه در جریان آن قرار داشته و موضوع را تایید کرده‌اند.

وی افزود: کتاب‌های شیخ صدوق در تاریخ پنهان شد ولی کسانی بودند که این روایت را دیدند و به آن شهادت دادند؛ کتاب تاریخ قم نیز توسط یکی از علما به زبان فارسی ترجمه شد که ماجرای ساخت مسجد در آن نقل شده است.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه این امر یک معجزه نبوده که فقط یک نفر آن را دیده باشد اظهار کرد: عالم بزرگ قم شیخ ابوالحسن‌الرضا که قبر وی در خیابان آذر است، کسی که زمین کشاورزی را تصاحب کرده بود، چوپانی که حضرت دستور گرفتن قربانی از آن را داده بود، قربانی که بیماران با گوشت آن شفا پیدا کردند، میخ‌ها و زنجیرهایی که حضرت به عنوان نشانه دور زمین نصب کرده بودند و بیماران لاعلاج با تبرک به آن شفا می‌گرفتند همه شاهدانی از این واقعه تاریخی هستند.

پناهیان ادامه داد: غیر از این سند تاریخی که علمای بزرگ شیعه آن را تایید کردند در طول تاریخ علمایی که صاحب بصیرت بودند ارادت کامل به این مکان مقدس داشته‌اند؛ امروز نیز علمای بزرگ حوزه کاملا نسبت به این مکان شریف ارادت و یقین قلبی دارند.

وی با اشاره به اینکه بدون انجام تبلیغات خاص و بدون اینکه این مسجد در منطقه خوش آب و هوایی قرار گرفته باشد زائران میلیونی به آن مشرف می‌شوند بیان کرد: این مسجد شریف این‌گونه دل‌ها را جذب کرده است که هر سال حدود 25 میلیون نفر زائر به آن مشرف شده و به عبادت می‌پردازند. 

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه دل‌های مردم بی‌دلیل متوجه یک مکان نمی‌شود ادامه داد: متوجه شدن دل‌ها امری الهی و تصرف ائمه هدی (ع) است؛ این مکان شریف با این تصرفی که در قلب‌ها شده موقعیت بسیار خاصی در عصر ظهور خواهد داشت و در روایتی از امام علی (ع) از آن به عنوان یکی از پایگاه‌های حضرت ولی عصر (عج) در زمان ظهور یاد شده است.

پناهیان با اشاره به اینکه زائران جمکران محدود به ایران‌زمین نیستند، بیان کرد: آوازه این مکان مقدس در بلاد اسلامی بسیار بیشتر از آوازه آن در برخی شهرهای داخل کشور است؛ این دل‌ها بی‌دلیل به جایی متوجه نمی‌شوند؛ حضرت به حسن بن مثله که حتماً صفای باطنی داشته که چنین توفیقی نصیبش شده، فرمودند در اینجا مسجدی بنا کن و به مردم بگو به آن اقبال داشته باشند و آن را گرامی دارند و دل‌هایشان را متوجه آن کنند.

وی ادامه داد: حضرت ولی عصر (عج) دستور دو نماز یکی نماز تحیت مسجد و دوم نمازی که مشهور است به نماز امام زمان (عج) را در این مکان صادر کردند که این فرمایش حضرت نیز مورد تایید تمام علما قرار گرفته است؛ ایشان می‌فرمایند کسی که این دو نماز را در این مکان مقدس به جای آورد مانند این است که نماز را در خانه کعبه به جای آورده باشد.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطر‌نشان کرد: نکته دیگر این است که حضرت هفت روز یا 70 روز در این مکان مقیم بوده و عبادت می‌کردند، بنابراین این زمین شریف تنها قدمگاه حضرت نیست بلکه اقامتگاه ایشان نیز بوده است و شما توفیق یافتید در چنین روزی در این مکان مقدس حضور داشته باشید و عبادت کنید.

منبع: فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین