عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۰۷
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
تابلو نقاشی ارزشمندی با سبک سقاخانه‌ای با عنوان «خورشید لقا» توسط یکی از هنرمندان سبک سقاخانه‌ای به موزه حضرت رضا(ع) اهدا شد.
عقیق: عبدالرضا پارسامنش، خالق و اهدا کننده این تابلو به موزه آستان قدس رضوی در خصوص وقف این اثر به بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) گفت: من با عشق و ارادت به آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) این اثر را اهدا كردم و در اهدای این اثر جنبه‌های اخروی را در نظر گرفتم.

استاد عبدالرضا پارسامنش تصریح کرد: این تابلو به عنوان هدیه در مقابل عظمت آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) اصلا چیز مهمی نیست.

وی با بیان اینکه موزه آستان قدس رضوی بسیار ارزنده است و آثار ارزشمندی در آن وجود دارد افزود: در موزه حضرت رضا(ع) آثار فراوانی مانند قرآن‌ها و درهای گره چینی وجود دارد که باید با تعمق بیشتری به آنها نگاه کرد.

پارسا‌منش، با اشاره به اینکه این تابلو به سبک سقاخانه‌ای «خورشید لقاء»، با مواد ترکیبی، رنگ و روغن مرکب سی‌رنگ، اکرولیک و طلا به مدت یک سال و نیم خلق شده، اظهار داشت: در این تابلو شمایل حضرت رسول مکرم اسلام(ص) با رنگ سبز و نور که دست‌ها به صورت لای عربی به معنی بازدارنده طراحی شده است و در اطراف شمایل حضرت هلالی به صورت نور درآمده است.

وی تصریح کرد: این تابلو با المان‌های مختلف سبک سقاخانه‌ای و با خطوط عربی ترکیب شده و در سمت راست و چپ اثر شمایل امام حسن(ع) و امام حسین(ع) که در سینه امام حسن(ع) کلاه خود به نشانه حضرت قاسم در واقعه عاشورا و در سینه امام حسین(ع) یک جام آب است  به نشانه تشنگی حضرت علی اکبر در ظهر عاشورا و در کل امام حسین(ع) در هاله‌ای از نور قرمز طراحی شده است.

پارسامنش که سابقه‌ 30 ساله در هنرهای نقاشی، تذهیب، نگارگری و رنگ روغن دارد، تحصیل کرده دانشکده هنرهای زیباست و زیر نظر اساتید بزرگی همچون علی اشراقی هنرآموزی كرده است گفت: در بخش‌هایی از این تابلو در میان لوزی‌ها، چهار در چهارها و مربع‌ها و ترکیبات قدیمی سعی شده از وقایع عاشورا و آیات قرآن و روایات استفاده شود.


منبع: خبرگزاری پانا
کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین