عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۰۵۴
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۶
ویژه برنامه «ماه غریبستان» در روز شهادت حضرت علی(ع) و سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی، حجت الاسلام میرباقری و طریقی منفرد در شب‌های قدر از رادیو قرآن پخش می‌شود.
عقیقویژه برنامه «ماه غریبستان» در روز شهادت حضرت علی (ع) با هدف آشنایی مخاطبان با سیره عملی زندگی قرآنی امام علی (ع) از رادیو قرآن پخش می‌شود.

در این ویژه برنامه تلاش می‌شود تا از منظر قرآنی به شخصیت حضرت علی (ع) پرداخته شود و با نگاهی متفاوت بعد قرآنی و اخلاقی حضرت بررسی خواهد شد که در این میان از نگاه اهل سنت به حضرت و اندیشه‌های امیرالمؤمنین (ع) با تکیه بر نهج البلاغه استفاده می‌شود.

آشنایی با سلوک قرآنی امام علی (ع)، امام علی (ع) از منظر پیامبر (ص)، دنیا در اندیشه امام علی (ع)، خدا‌شناسی امام علی (ع) در نهج البلاغه، امام علی (ع) در آیینه ادبیات فارسی و آشنایی با راهکارهای عملی انس با نهج البلاغه از جمله اهداف این ویژه برنامه است.

با توجه به اهمیت شبهای قدر، شهادت حضرت علی (ع) و عجین شدن نزول قرآن و شهادت قرآن ناطق در این برنامه سعی می‌شود تا مخاطبان در این ایام با فضیلت برهه‌ای از زندگی قرآنی آن بزرگوار آشنا شده و در معارف و معرفت‌شناسی قرآنی زندگی آن حضرت تدبر کنند.

این ویژه برنامه کاری از گروه اندیشه و فرهنگ قرآنی است که به تهیه کنندگی فاطمه سالمی روز شنبه 28 تیرماه ساعت 9: 30 به مدت 90 دقیقه از رادیو قرآن به سمع شنوندگان خواهد رسید.

همچنین همزمان با لیالی قدر و شهادت حضرت علی (ع) سه سخنرانی ویژه از رادیو قرآن پخش خواهد شد.

در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان (چهارشنبه 25 تیرماه) سخنرانی حجت الاسلام میرباقری پیرامون «حقیقت شب قدر با درک ولایت» پخش خواهد شد.

در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان (جمعه 27 تیرماه) سخنرانی حجت الاسلام طریقی منفرد با موضوع مقام امام علی (ع) پخش می‌شود.

همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان (یکشنبه 29 تیرماه) نیز سخنرانی حضرت آیت الله جوادی آملی پیرامون نزول قرآن به سمع شنوندگان خواهد رسید.

گفتنی است، این ویژه برنامه کاری از گروه اندیشه و فرهنگ قرآنی است که به تهیه کنندگی سمیرا قنبری در لیالی قدر ساعت 21 در مدت حدود 30 دقیقه روی آنتن شبکه رادیویی قرآن می‌رود.

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین