عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۰۴۶
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲
حجت‌الاسلام شهاب مرادی:
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به اهمیت تربیت قرآنی افراد در دوران کودکی گفت: محافل و کلاس‌های قرآنی باید پاسخگوی نوجوانان باشد.
عقیقحجت‌الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در همایش تجلیل از خادمان قرآنی با عنوان «عمری با قرآن» اظهار داشت: فضاها و محافل قرآنی را باید به همت مردم تقویت و تکثیر کنیم تا فرهنگ قرآنی در جامعه متجلی شود.

* اهتمام شهرداری در رفع مشکل کمبود مسجد در برخی مناطق تهران

وی با انتقاد از کمبود مساجد در برخی مناطق شهر تهران افزود: مهم‌ترین دغدغه قالیباف به عنوان شهردار تهران در دیداری که با مراجع تقلید داشتند کمبود مساجد در برخی از مناطق شهر تهران بود در حالی که بسیاری از مسئولان نسبت به این امر کم‌توجه هستند.

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به اهتمام شهرداری تهران برای ساخت مساجد گفت: ما راضی نیستیم کلاس‌های قرآن تنها در فرهنگسراها یا سرای محلات تشکیل شود. کلاس‌های قرآنی باید پاسخگوی نوجوانان و جوانان باشد به طوری که شرکت در این محافل برای آنها جذاب و توأم با نشاط باشد.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به ارتقای توانمندی‌های قاریان کشورمان اشاره کرد و افزود: در گذشته سطح تلاوت قاریان کشورمان با اساتید مصری اختلاف بسیاری داشت اما اکنون به لطف برگزاری کلاس‌های متنوع قرآنی و حضور اساتید ممتاز در این عرصه این مشکل برطرف شده است به طوری که قاریان کشورمان هم‌اکنون در سطح بین‌المللی امتیازات خوبی را کسب می‌کنند.

* افراد را از کودکی با قرآن مأنوس کنیم

وی با بیان اینکه دوران کودکی مهم‌ترین دوران برای تربیت و گسترش سطح فرهنگی افراد است، خاطرنشان کرد: نوجوانی مقطع بسیار مهمی است که اگر کودکی سالمی در مقدمه آن نباشد نوجوانی و جوانی مطلوبی به دست نخواهد آمد بنابراین باید به این دوران مهم توجه ویژه‌ای شود.

حجت‌الاسلام مرادی ادامه داد: جامعه قرآنی باید توجه خود را به کودکان معطوف سازد اگر جامعه متدین کشور به امید مدرسه باشد و فکر کند که کودکان در مدرسه تمامی آموزش‌های لازم برای زندگی قرآنی را خواهند دید به طور حتم در آینده دچار مشکل خواهیم شد. بنابراین باید توجه خود را متمرکز به آموزش قرآن به کودکان کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به مشکلات برخی آموزش‌های قرآنی تصریح کرد: انس با قرآن از اهمیت زیادی برخوردار است اما متأسفانه گاهی با مشکلاتی ناخواسته همچون کمال‌گرایی در آموزش‌های قرآنی روبه‌رو می‌شویم.

* در کلاس‌های قرآنی نگاه کمال‌گرا نداشته باشیم

وی با بیان اینکه کمال‌گرایی حاصل یک نوع نگاه وسواسی در تربیت قرآنی افراد است، گفت: برخی اساتید اصرار دارند که قرآن آموزان در حین تلاوت یا حفظ حتماً معنای آیات الهی را بفهمند در حالی که این تفکر اشتباهی است که در این سال‌ها ما را از انس دائمی افراد با قرآن دور کرده و باعث ایجاد ضربه‌هایی در آموزش‌های قرآنی شده است.

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به اینکه چنین اقداماتی باعث دوری ما از قرآن می‌شود، تصریح کرد: ما با این تفکر که قرآن برای گذاشتن بر روی طاقچه نیست سبک زندگی قرآنی را از خود دور کرده‌ایم در حالی که باید قرآن را در تمامی لحظات زندگی به کار گیریم.

وی با بیان اینکه هر کس به نوعی از آیات الهی بهره می‌برد، گفت: تمامی آیات قرآن بر قلب پیامبر (ص) نازل شده است و ما باید از این کتاب آسمانی به طور شایسته استفاده کنیم؛ کمترین بهره‌ای که ما می‌توانیم از قرآن ببریم مغفرت الهی است. بنابراین باید قرآن با زندگی ما عجین شود تا بتوانیم فرهنگ قرآنی را ارتقا بخشیم.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین