عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۰۰۲
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹
نویسنده سریال «ابوطالب» گفت: آخر شهریورماه کار نگارش بخش اعظم فیلمنامه سریال به پایان می‌رسد و از سال آینده وارد تولید می‌شویم.
عقیق: سیدحسن میرباقری، ‌نویسنده سریال «ابوطالب»، با اشاره به اینکه نگارش سریال «ابوطالب» پس از تحقیق و پژوهش موسسه فرهنگی میراث نبوت از سال 89 آغاز و همچنان ادامه دارد، گفت: تا آخر شهریور ماه کار نگارش فاز دوم فیلمنامه سریال به پایان می‌رسد.

وی افزود: نگارش فاز سوم سریال هم پس از آن آغاز و تا پایان سال ادامه دارد و امیدوارم که پس از آن وارد پیش‌تولید شویم. تا پایان نگارش فاز دوم داستان بیش از 70 درصد قصه نوشته می‌شود.

نگارش این مجموعه فاخر تلویزیونی در سه مرحله انجام می‌شود که در مرحله اول از تولد حضرت محمد (ص) و اصحاب ابرهه آغاز می‌شود که در آن فضای سیاسی و اجتماعی حجاز و 50 سال قبل از هجرت نمایش داده می‌شود و تا دوران کودکی حضرت رسول اکرم (ص) ادامه دارد.

در مرحله دوم کار نگارش شامل داستان استمرار آل یهود در حجاز و رخنه‌کردن این قوم شروع و تا بعثت و ورود پیامبر اسلام (ص) به غار حراء، است.

در  مرحله سوم داستان سریال «ابوطالب»، از زمان خروج پیامبر اکرم (ص) از شعب ابی‌طالب شروع می‌شود که در نهایت با فشار مکیّان و هجرت ایشان به مدینه کار نگارش این سریال به پایان می‌رسد.

ارائه الگوی تربیتی مناسب، آشنایی نسل جوان با دوران پیامبر، ترویج روحیه درستکاری، آشنایی نسل جوان با دین خودش و همچنین معارف قرآن و آشنایی با فضایل امام علی (ع) از جمله اهداف ساخت این سریال است. سریال «ابوطالب» به کارگردانی حسن میرباقری و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی در 40 قسمت 55 دقیقه‌ای تولید می‌شود.

داستان «ابوطالب» برگرفته از کتاب «الغدیر» علامه شیخ عبدالحسین امینی نجفی است که در پی برگزاری بزرگداشت‌هایی، تصمیم بر ساخت این شخصیت دینی گرفته شده است.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین