عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۹۷۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۴
قرآن خطی منسوب به حضرت علی (ع) که بر روی پوست آهو به خط کوفی در قرن اول هجری قمری کتابت شده، به همراه مجموعه ارزشمندی از کتاب¬های خطی، چاپ سنگی و چاپی با موضوع حضرت علی(ع) در قالب نمایشگاهی فرهنگی و معنوی که از 22 تا 31 تیرماه در محل تالار ورودی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شده است، درمعرض نمایش عموم قرارگرفته است.

عقیق:رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، با بیان این مطلب گفت:" دراین نمایشگاه علاوه برقرآن منسوب به دستخط مبارک حضرت علی (ع) و دیوان اشعار آن حضرت که جامع آن ابوالحسن قطب الدین محمد بیهقی بوده و در سال940 هجری قمری کتابت شده،کتب خطی نفیسی همانند نهج البلاغه، صدکلمه علوی، دعای صباح و غررالحکم ودررالکلم در معرض دید عموم قرار گرفته است”. محمد‌جواد قوی خاطرنشان کرد:" ارشاد القلوب، راه سعادت، مناقب مرتضوی‌العلوی، الفضائل، علم الیقین و... برخی ازکتاب¬های چاپ سنگی این نمایشگاه می باشد”. وی با بیان اینکه مجموعه آثار این نمایشگاه از گنجینه آثار علمی نفیس و منحصر به فرد کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی انتخاب شده است و بر همین اساس به عنوان یکی از پایگاه¬های پژوهشی مورد توجه وعلاقه محققان حوزه دینی و مذهبی و علاقه مندان به آثار علوی قرار دارد افزود: "دراین مجموعه کتاب¬های چاپی ارزشمندی مانند علی الگوی کامل تربیت اسلامی، حیات عارفانه امام علی(ع)، علی(ع) درقرآن، جاذبه و دافعه علی(ع)، علی شهر بی آرمان، علی اسوه تقوی و عدالت، علی و فلسفه الهی و معجزات و کرامات و فضایل علی(ع) درمعرض نمایش عموم قرارگرفته است”.
گفتنی است نمایشگاه کتاب¬های خطی، چاپ سنگی و چاپی با موضوع حضرت علی(ع) همه روزه از22 تا 31تیرماه صبح و بعد ظهر درمحل تالار ورودی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و مذهبی می باشد.

 

منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین