عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۹۳۹
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: متأسفانه راجع به امام حسن مجتبی(ع) کم حرف زده می‌شود، این یکی از کوتاهی‌های منبری‌ها و غیرمنبری‌ها است.
عقیق آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، یک‌شنبه در مسجد امیرالمؤمنین(ع) با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: متأسفانه راجع به امام حسن مجتبی(ع) کم حرف زده می‌شود، این یکی از کوتاهی‌های منبری‌ها و غیرمنبری‌ها است.

وی با اشاره به این‌که درباره برخی از ائمه(ع) کم سخن گفته می‌شود، اظهار کرد: گاه می‌شود که ولادت یا شهادت امام جواد(ع) می‌آید، یا ولادت امام حسن(ع) می‌آید اما خبری نیست، در حالی که در روایات درباره اهل‌بیت(ع) سفارش شده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه ابراز کرد: روایت‌شده درباره اهل‌بیت(ع) که در وقت شادی‌های آنان شاد باشیم و در هنگام عزاداری‌ها جلسه عزا داشته باشیم، این امر اختصاص به شیعه دارد و سنی از این موضوع بی‌خبر است.

آیت‌الله مظاهری ابراز کرد: به عنوان مثال دیشب و امروز میلاد پربرکت امام حسن مجتبی(ع) بوده است، اما مجالسی که درباره آن حضرت در اصفهان گرفته شد، به اندازه‌ای نبود که باید باشد و این کوتاهی ما است.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این‌که درباره صلح امام حسن(ع) کتاب‌ها نوشته شده است، خاطرنشان کرد: صلح امام حسن(ع) از نظرهای مختلف سیاسی و فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته است اما ما هیچ خبری نداریم و درباره این موضوع اصلا مطالعه نکردیم و نمی‌کنیم.

آیت‌الله مظاهری با انتقاد از برخی از مجالسی که برای اهل‌بیت(ع) گرفته می‌شود، اظهار کرد: سفارش شده است که در شادی‌ها شاد باشیم، اما مجالس شادی اهل‌بیت(ع) که در آن کف زده می‌شود و حالت لهو پیدا می‌کند یا جلسه‌های عزاداری که در آن کارهایی در غیر شأن اهل‌بیت(ع) انجام می‌شود، مناسب نیست.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه گفت: از این جمله امام حسن(ع) استفاده کنیم و تصمیم بگیریم هر روز به هر اندازه که می‌توانیم مسلمانی را خشنود کنیم و دلی را به دست آوریم، اگر چه به یک سلام یا اظهار محبت باشد.


منبع:ابنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین