عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۸۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
نفیس‌ ترین فرش قرآنی جهان اسلام موسوم به «فرش عشق» در نمایشگاه قرآن تبریز به نمایش درآمد.

عقیق:نفیس‌ ترین فرش قرآنی جهان اسلام با نام «فرش عشق» که توسط دانشگاه هنر اسلامی تبریز طراحی، نظارت و اجرا شده است، به صورت دورویه و در رج‌ شمار80

از پشم و ابریشم بافته شده است.
بافت این فرش با نظارت دکترمحمدعلی کی ‌نژاد، رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز، صورت گرفته که بافت نخستین آن توسط ایشان به محضر مقام معظم رهبری عرضه شد و ایشان ضمن ابراز خرسندی، توصیه فرمودند که کل قرآن کریم به همین شکل بافته شود و در نهایت کل این اثر اسفندماه 89 بافته و با حضور مقام معظم رهبری رونمایی شد.
اندازه این فرش قرآن کریم 45 در 75 سانتی‌ متر است و در 76 برگ و 152 صفحه به خط عثمان طه بافته شده است. ضخامت هر برگ چهار میلی‌متر بوده و از رنگ‌های طبیعی و گیاهی در این اثر بهره گرفته شده است.
در این اثر هنری بسیار ارزنده، تمام 30 جزء قرآن در 76 ورق به صورت دورو با 62 میلیون گره، بافته شده است. هنرمندان تبریزی 6 سال زیر نظر دانشکده فرش دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز وقت صرف کردند تا چنین اثر هنری ماندگاری را خلق کنند.
این اثر تاکنون در کشورهای فرانسه، پاکستان، مالزی، ترکیه و شهرهای مختلف جمهوری اسلامی ایران به نمایش درآمده است.
فرش عشق که نشان از هنر اصیل ایرانی اسلامی و عشق به قرآن کریم است، به عنوان نفیس ‌ترین فرش جهان اسلام شناخته می‌شود.
گفتنی است، نمایشگاه قرآن کریم تبریز از هجدهم تا بیست و سوم تیرماه جاری از ساعت 18 الی 23 در محل سالن پروین ا عتصامی نمایشگاه بین المللی تبریز برپاست.


منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین