عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۶۳۳
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
حجت الاسلام کفیل؛
رئیس مرکز تخصصی نماز گفت: در دعای افتتاح از خدا درخواست می کنیم که تحمل امر امام را به ما بدهد؛ چراکه اگر ما در دوران غیبت ولایت پذیر و اطاعت پذیر باشیم، می توانیم امر امام را تحمل کنیم.
عقیقحجت الاسلام محمدصادق کفیل، پژوهشگر مهدوی بااشاره به فراز "اللَّهُمَّ مَا عَرَّفْتَنَا مِنَ الْحَقِّ فَحَمِّلْنَاهُ وَ مَا قَصُرْنَا عَنْهُ فَبَلِّغْنَاهُ" دعای افتتاح گفت: این فراز دعا شامل یک نکته بسیار کلیدی و اساسی است. به این معنی که ما همیشه به دنبال معرفت و شناخت خدا هستیم و برای پیوند با امام تلاش می کنیم اما نکته اساسی تحمل امر امام است.
وی با بیان اینکه افرادی هستند که امام را می شناسند و دستور و مسیر امام را می فهمند ولی تحمل امر امام را ندارند، خاطرنشان کرد: به طور مثال کسی می گوید که من حجاب را قبول دارم اما نمی توانم با حجاب باشم. اینکه می دانم امر امام چیست. ولی نمی توانم اطاعت امر امام را کنم.
حجت الاسلام کفیل اظهارداشت: ما در این فراز دعای افتتاح از خدا درخواست می کنیم که تحمل امر امام را به ما بدهد. به این معنی که اگر امام علی(ع) 25 سال صبر کرد، ما هم بتوانیم صبر کنیم. اگر امام حسن(ع) صلح کرد و امام حسین(ع) قیام کرد ما هم بتوانیم صلح کرده و قیام کنیم.
رئیس مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه اگر ما در دوران غیبت ولایت پذیر و اطاعت پذیر باشیم، می توانیم در دوران ظهور امر امام را تحمل کنیم، تصریح کرد: اگر در دوران ظهور امام فرمودند که باید سبک زندگی خود را تغییر دهید. به راحتی قبول کنیم، این درحالی است که دوران غیبت دوران تحمل امر امام است و باید مسیر برنامه اهل بیت(ع) را الگویی برای خود بدانیم تا در برابر برنامه و حرکت و امر امام زمان(ع) موضع نگیریم.
وی ادامه داد: ما باید براساس برنامه امام عصر(ع) حرکت کنیم و در این راه عقب و جلو نیفتیم و تقدم و تاخر نداشته باشیم زیرا گروهی که همراه امام هستند، موفق ترند. ما در این فراز می خواهیم که تحمل حق و آنچه کوتاهی می کنیم را به ما برسان.
حجت الاسلام کفیل با اشاره به اینکه گاهی اینکه حق به ما نرسیده، از کوتاهی ما بوده است، گفت: ما گاهی نتوانستیم در مسیر زندگی سفره نشین امام باشیم. بنابراین از خدا می خواهیم که هر چه قصور از ما در رسیدن به حق بوده را به ما برساند. تا بتوانیم در مسیر حق باشیم.
رئیس مرکز تخصصی نماز بااشاره به زیارت آل یاسین در این خصوص، ادامه داد: در زیارت آل یاسین حق توضیح داده شده است و بیان می کند که حق رضایت امام است و می توان گفت که این جمله دعای افتتاح در زیارت آل یاسین تبیین شده است و حق یعنی در زندگی، رضایت امام محور شود.
وی افزود: قبول حق در زندگی به طور طبیعی سخت نیست ولی گاهی امتحاناتی پیش می آید و بلاها و سختی هایی رخ می دهد که پذیرش حق را دچار مشکل می کند. به همین دلیل در این فراز دعای افتتاح می گوید تحمل حق را به ما بده. تا آنجایی که امتحان ها سنگین است پیروز شویم.
حجت الاسلام کفیل بااشاره به آثار تحمل حق در جامعه، خاطرنشان کرد: بزرگترین اثر تحمل حق این است که پراکندگی از بین می رود و جامعه متحد، یک دل، یک دست و پیوسته می شود چراکه اتحاد کینه ها را از بین می برد.
این پژوهشگر مهدوی اثر اول تحمل حق را اتحاد دانست و اظهارداشت: اگر همه پشت سر امام حرکت کنیم با اختلافات روبرو نخواهیم شد. چراکه بیشترین دلیل اختلافات در جامعه این است که امر امام را تحمل نکرده ایم که اگر حق را تحمل کنیم، اتحاد رخ می دهد.
وی ادامه داد: امام وقتی ظهور می کنند، کینه از بین می رود. در روایتی از امام زمان(ع) نقل شده است که می فرمایند خدا به واسطه ما میان دل ها الفت ایجاد می کند. همچنین وقتی امام ظهور می کنند، کینه از دل ها می رود، امام زمان(ع) برای اینکه جامعه را به اهداف خود برسانند، به ایجاد اتحاد می پردازند و اگر ما تحمل امر امام را داشته باشیم، به اهداف عالیه خواهیم رسید.
حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه برای ایجاد یک حکومت مهدوی باید اتحاد مهدوی در جامعه حاکم شود، چرا که مهدویت راه رساندن جامعه به اتحاد و نجات از تمام مشکلات است، گفت: زمانی که حیات امام را جامعه بفهمد که امام حی و حاضر است، به جامعه موعود نزدیک تر می شود.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین