عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۶۲۸
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۷
حجت‌الاسلام مهاجرانی؛
نویسنده «قشنگ‌ترین مهمانی» تلاش کرده است کودکان را با ظرافت های هنری و تا حدودی غیر مستقیم در قالب ۱۶ شعر با ماه رمضان و برخی از احکام روزه‌داری آشنا کند.
عقیق:حجت‌الاسلام سیدمحمد مهاجرانی، نویسنده کودک و نوجوان در مورد کتاب" قشنگ‌ترین مهمانی" گفت: "قشنگ‌ترین مهمانی" را در مورد احکام روزه‌داری در قالب شعر برای گروه سنی کودک نوشتم تا بچه‌ها با روزه و برخی احکام و مسایل آن آشنا شوند.


حجت‌الاسلام مهاجرانی "قشنگ‌ترین مهمانی" را به یک فیلم 16 صحنه‌ای تشبیه کرد و ادامه داد: هر کدام از این 16 شعری که در این کتاب مصور آورده شده است، صحنه‌ای از ماه مبارک رمضان را برای کودک به نمایش می‌گذارد.


وی فلسفه روزه‌داری، دیدن ماه، ولادت امام حسن مجتبی (ع)، سحر، افطار، شب احیا، عید فطر، آغاز ماه و چه چیزهایی نباید بخوریم را عناوین برخی از اشعار کتاب قشنگ‌ترین مهمانی ذکر کرد.

این نویسنده با بیان اینکه تمام شعرهای "قشنگ‌ترین مهمانی" آموزشی و به زبان محاوره‌ای است، عنوان کرد: تلاش شده که کودک در قالب شعر با ماه رمضان آشنا شود و همین‌طور در جریان برخی از احکام این ماه مبارک قرار گیرد.

حجت‌الاسلام مهاجرانی تصریح کرد: در یکی از اشعار به بچه‌ها آموزش داده شده است که اگر به خاطر فراموشی غذایی بخورند، روزه آنها باطل نمی‌شود و در یکی دیگر از اشعار احکام مربوط به بیمار و روزه داری در ماه رمضان بیان شده است. 

وی خاطرنشان کرد: در "قشنگ‌ترین مهمانی" که از سوی انتشارات جمال به چاپ رسیده است،  تلاش شده است که با استفاده از ظرافت‌های شعر تا حدودی به طور غیرمستقیم بچه‌ها با ماه رمضان و بعضی از احکامی که مربوط به آنها می‌شود، آشنا شوند.


"سیب سرخ" عنوان یکی از شعرهای "قشنگ‌ترین مهمانی" به شرح زیر است:

مامان جون از مغازه
سیب و خیار خریده
سیبی درشت و پرآب
خیارها قد کشیده
با شادی برمی‌دارم
یک سیب سرخ گنده
آن را سریع می‌شویم
گاز می‌زنم با خنده
خواهرجانم می‌بینه
داد می‌زنه داداش‌جون
مگر خبر نداری
تو روزه هستی الان
مامان به آبجی میگه
عیب نداره کوچولو
چون که یادش نبوده
دوباره روزه است او

 

یکی دیگر از اشعار "قشنگ‌ترین مهمانی"، "لاله" نام دارد:

خواهر خوشروی من
ماشاءالله ده‌ساله است
مثل گل سوسن است
اسم او هم لاله است
طفلکی لاله امروز
حسابی تب‌دار شده
افتاده تو جایش
بی‌حال و بیمار شده
سرفه‌های فراوان
گرفته است صدایش
روزه خود را خورده
ضرر داره برایش
شفا بده خداجون
به خواهر عزیزم
روزه با هم بگیریم
چایی برایش بریزم

 
منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین