عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۴۹۳
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹
مدير كل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت از آغاز مرحله جديد اعزام‌هاي عتبات از هفته آينده خبر داد و گفت: با توجه به شرايط عراق توصيه مي‌شود متقاضيان سالمند، بيمار و حتي بانوان در مرحله جديد اعزام‌ها به عتبات عاليات نروند.

عقیق:محسن نظافتي افزود: نخستين گروه زائران ايراني دوشنبه هفته آينده به زيارت عتبات عاليات عراق مشرف مي‌شوند و ليالي قدر را در كربلاي معلي يا نجف اشرف خواهند بود.

سالمندان و بانوان فعلا به عتبات نروند

وي گفت: نام نويسي متقاضيان در كاروان‌هاي مرحله جديد از دهم تير ماه آغاز شده و ثبت نام‌ها همچنان در حال انجام است.

اين مقام مسئول در سازمان حج و زيارت به كاهش هشت تا
۱۰ درصدي هزينه سفر به عتبات عاليات در مرحله جديد اعزام‌ها اشاره كرد و گفت: كاهش هزينه سفر به عتبات در ايام ماه مبارك رمضان، ۱۶ تا ۲۰ درصد است.

مرحله جديد اعزام زائران ايراني به عتبات عاليات از
۲۳ تير آغاز و تا چهارم مهر ماه امسال ادامه خواهد داشت.

** سالمندان و بانوان فعلا به عتبات نروند

نظافتي همچنين توصيه كرد با توجه شرايط كشور عراق، متقاضيان سالمند، بيمار و حتي بانوان در مرحله جديد اعزام‌ها به عتبات مشرف نشوند.

مدير كل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت با بيان اينكه سفر به كاظمين همچنان ممنوع است، گفت: متقاضيان در مرحله جديد سه روز در كربلا و چهار روز در نجف يا بالعكس اقامت مي‌كنند.

** انجام عمليات اعزام از هشت ايستگاه پروازي

اين مقام مسئول در سازمان حج و زيارت با بيان اينكه مرحله جديد اعزام زائران ايراني به عتبات عاليات فعلا به صورت هوايي انجام مي‌شود، گفت: هشت ايستگاه پروازي در سراسر كشور عمليات اعزام زائران ايراني به عتبات عاليات در مرحله جديد اعزام‌ها را انجام مي‌دهند.

** نظارت مسئولان سازمان حج و زيارت بر مرمت و ترميم هتل‌هاي عراقي

نظافتي به بازسازي و مرمت هتل‌هاي محل اقامت زائران ايراني در عراق اشاره كرد و گفت: مسئولان سازمان حج و زيارت بر نحوه مرمت و بازسازي هتل‌هاي عراقي نظارت دارند و روز پنجشنبه هفته جاري يا روز شنبه هفته آينده، كارشناسان سازمان حج و زيارت به عراق مي‌روند تا ضمن تحويل گرفتن هتل ها، شرايط آنها را از نظر بهداشتي و رفاهي بررسي كنند.


منبع:ایرنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین