عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۴۰۲
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
فیلم‌های کوتاه با مضامین قرآنی در جشنواره «فیلم و عکس مفاهیم قرآنی در فرهنگ ایرانی و اسلامی» به همت کمیته سینما از دریچه ماوراء نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هرشب در سالن هویزه باغ موزه دفاع مقدس اکران می‌شود.
عقیقجشنواره «فیلم و عکس مفاهیم قرآنی در فرهنگ ایرانی و اسلامی» از شنبه 14 تیرماه به همت کمیته سینما از دریچه ماوراء بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم آغاز شد که در این مدت فیلم‌های متنوعی با مضامین قرآنی در سالن هویزه باغ موزه دفاع مقدس به اکران درآمد.

در ادامه این جشنواره، فیلم‌های کوتاه با مضامین قرآنی همچون «آوایی برای مروارید» به کارگردانی رضا رمضان‌پور، «لحظه قطعی» به کارگردانی حامد بقائیان، «بند ناف» به کارگردانی مجید غلامرضایی و محمدرضا صادقی، «بازگشت» به کارگردانی داود نجفی امروز 17 تیرماه از ساعت 19:30 تا 20:30 در سالن هویزه اکران می‌شود.

همچنین در سانس دوم چهارمین روز این جشنواره فیلم‌های «دارالمغفرت» به کارگردانی محمدتقی درنشان، «شیر» به کارگردانی مهدی فرامرزی، «عروسی مسلم» به کارگردانی رضا جمالی، «بن‌بست تاک» به کارگردانی علیرضا براتی و «دست خالی پردل» به کارگردانی بابک نبی‌زاده به اکران در خواهد آمد.

در روز چهارشنبه 18 تیرماه همزمان با آخرین روز جشنواره سینما از دریچه ماوراء نیز فیلم‌های کوتاهی مانند «بی‌انتها» به کارگردانی امیرحسین موسوی، «مسافر» به کارگردانی محمدرضا خردمندان، «شب نیمه‌های ماه» به کارگردانی مهرداد نظری، «جاده مسدود است» به کارگردانی وحید حاجی‌لویی، «چراغ هدایت» به کارگردانی علی خسروی، «هانیه» به کارگردانی میثم آقاجان‌زاده، «خاک» به کارگردانی سعید فتحی، «همسایه» به کارگردانی شهرام عبدی، «مهرا» به کارگردانی حسن نقاشی، «مادرانه» به کارگردانی کیانوش غلامی و «عطش» به کارگردانی مرتضی عدلی در دو سانس اکران می‌‎شود.

به گفته «حبیب ایل‌بیگی» مسئول کمیته سینما از دریچه ماوراء هدف از اکران فیلم‌های کوتاه با مضامین قرآنی شناسایی فعالان فیلم‌ساز در عرصه‌های قرآنی و همچنین تعامل بیشتر فیلم‌سازان قرآنی برای خلق آثاری فاخر در این عرصه است.

بنا بر این گزارش هر شب پس از اکران فیلم‌ها جلسه نقد و بررسی با حضور یکی از کارگردانان کشورمان از ساعت 22:30 تا 24 در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود؛ همچین در پایان این جشنواره از فیلم‌‎های برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین