عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۳۸۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۸
یک استاد الهیات دانشگاه ارومیه گفت: صبر گره‌گشای مشکلات است، هر چه قدر ایمان انسان به حکمت و رحمت پروردگار بیشتر شود صبر افزایش می‌یابد و راه رسیدن به صبر توانایی نفسانی و روزه‌داری است.

عقیق:سیدهدایت میراشرفی با اشاره به اینکه دنیا دار بلا و مصیبت‌هاست، افزود: مصیبت‌ها و مشکلات برای امتحان انسان‌هاست، باید در مقابل ناملایمات زندگی صبر پیشه کرده و به خدا ایمان داشت.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار کرد: « یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اسْتَعینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرین؛ ای کسانی که ایمان آورده‏‌اید، از شکیبایی و نماز مدد جویید که خدا با شکیبایان است» معنای این آیه بیانگر توجه ویژه به این امر است.

این استاد گروه معارف دانشگاه ارومیه با بیان اینکه برای تقویت صبر راه‌های مختلفی وجود دارد، افزود: شناخت طبیعت زندگی دنیوی، خودشناسی، امید قطعی به گشایش، ایمان به قضا و قدر، مطالعه اخبار و احادیث در باب فضیلت صبر از راه‌های تحصیل صبر است.

این استاد دانشگاه ارومیه تصریح کرد: شکست ناپذیر بودن روحیه، بروز خصلت‌های نیک، توجه و اتکا بیشتر به خدا از آثار مثبت صبر است.

میراشرفی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) ماه مبارک رمضان را ماه صبر دانسته و می‌فرماید «ای مردم به درستی که ماهی بر شما سایه افکنده است که در آن شبی است بهتر از هزار شب، و آن ماه رمضان است، خداوند روزه گرفتن در آن را واجب نمود و آن ماه صبر است»

وی با بیان اینکه مهمترین آثار روزه تاثیر معنوی صبر در روح و جان روزه دار است، تصریح کرد: روزه دار با فراهم کردن محدودیت‌های موقت در برابر گرسنگی و تشنگی توان پایداری، شکیبایی و توان مبارزه با حوادث سخت را بدست می‌آورد.

وی با اشاره به روایاتی از امام صادق(ع) افزود: هر که از مومنین به آزمونی سخت گرفتار آید و صبر کند اجر هزار شهید را دارد.

 

منبع:ایسنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین