عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۳۴۶
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) صورت می‌گیرد
کتابت قرآن کریم، کرسی تلاوت، سخنرانی مذهبی، نمایشگاه محصولات فرهنگی و عفاف و حجاب از آیتم‌های برنامه «شب‌های نورانی در محضر قرآن و عترت» است که هرشب از ساعت ۱۹ تا ۱ بامداد در مصلای بزرگ امام ‌خمینی(ره) برگزار می‌شود.
عقیقبرنامه شب‌های نورانی در محضر قرآن و عترت در ایام ماه مبارک رمضان در مصلای بزرگ امام‌ خمینی‌(ره) پذیرای علاقه‌مندان قرآن کریم است که شامل برگزاری کرسی تلاوت، سخنرانی مذهبی، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب و عرضه محصولات فرهنگی است.

برگزاری محفل جزءخوانی قرآن کریم، کرسی تلاوت اذانگاهی، کرسی تلاوت با حضور قاریان ایرانی و مصری و سخنرانی مذهبی با حضور حجت‌الاسلام پناهیان از برنامه‌های اصلی برنامه شب‌های نورانی مصلای بزرگ امام‌ خمینی(ره) است.

کتابت قرآن کریم توسط تعدادی از کاتبان و خوشنویسان کلام وحی از جمله برنامه‌های جانبی نمایشگاه شب‌های نورانی است که هر شب با حضور هنر‌مندان خوشنویس در مصلای امام‌ خمینی(ره) انجام می‌شود. این برنامه کارگاهی برای آموزش این هنر گرانقدر به علاقه‌مندان کتاب آسمانی است و با همت مرکز طبع و نشر قرآن کریم برگزار می‌شود.

در کنار این برنامه‌ها نمایشگاهی از ارائه آثار محصولات فرهنگی و عفاف و حجاب برپا شده که در آن محصولات فرهنگی با 20 تا 50 و محصولات عفاف و حجاب با 15 تا 20 درصد تخفیف به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

در بخش عرضه محصولات فرهنگی شرکت‌های تولید‌کننده نرم‌افزار قرآنی و بیش از 100 ناشر کتب دینی و قرآنی حضور دارند که حدود 2 هزار و 500 کتاب و بیش از 180 نوع قرآن کریم را عرضه کرده‌اند.

در بخش عفاف و حجاب نمایشگاه شب‌های نورانی 90 غرفه برپا شده که در آن محصولات مختلف عفاف و حجاب شامل انواع پارچه چادری، چادر با قیمت ارزان و دوخت رایگان چادر عرضه می‌شود.

این بخش نسبت به بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن کریم که سال گذشته در همین مکان برگزار شد رشد سه برابری داشته و در آن علاوه بر عرضه محصولات عفاف و حجاب، کارگاه‌های آموزشی و مشاوره با موضوعاتی مانند؛ «جُنگ حجاب» ویژه کودکان و نوجوانان، نحوه استفاده از حجاب، تأثیرات حجاب و چگونگی باحجاب بودن برگزار می‌شود.

این برنامه تا پایان ماه مبارک رمضان هرشب از ساعت 19 تا 1 بامداد پذیرای علاقه‌مندان قرآن کریم است.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین