عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۳۱۸
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
یک جلد قرآن دست‌نویس که در طرح کتابت یک روزه قرآن کریم، در یکی از مدارس پایه ابتدایی شهر مشهد، به دست 200 کودک و معلمین آنها کتابت گردید، به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا شد.

عقیق: معاون اداره مخطوطات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، با اعلام این خبر اظهار داشت: در این طرح، 200 دانش‌آموز دبستان پسرانه مفتاح، به همراه آموزگاران خود با خطوطی ابتدایی، هریک بخشی از آیات قرآن کریم را کتابت کرده‌اند که به همت آموزش و پرورش ناحیه 6 مشهد، صحافی و به دست نمایندگان این کاتبان به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا شده است.
مدیر و مجری این طرح، با اشاره به حدیثی از حضرت علی علیه‌السلام، که قلب کودک و نوجوان مانند زمین کاشته نشده‌ای‌ است که آمادگی پذیرش هر بذری را دارد، یکی از اهداف این کار را مشارکت در یک عمل معنوی و تاثیرات روحی آن بر دانش‌آموزان ذکر کرد.
محمد دائمی ادامه داد: «ایجاد موج قرآنی»، طبق فرموده مقام معظم رهبری که: قرآن را با جان مردم بیامیزید، از دیگر اهداف اجرای این طرح بود.
وی رسیدن به تربیت عملی و همچنین حرکت به سوی نهادینه کردن فرهنگ قرآن در بین دانش‌آموزان و معلمان در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد.
معاون اداره مخطوطات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در ادامه، با بیان اینکه این قرآن در 13رجب؛ همزمان با سالروز میلاد امام علی (ع) ، به شیوه رسم‌الخط عثمان‌طه به نگارش درآمده است، خاطرنشان کرد: پیش از این نیز چندین نمونه‌ از قرآن‌هایی که به صورت گروهی به کتابت درآمده است، به این مرکز اهدا شده بود که این قرآن از آن جهت که کاتبان آن را کودکان تشکیل می‌دهند، در نوع خود جالب توجه است.
محمد نوری‌نیا با اشاره به پیشرفت صنعت چاپ در عصر کنونی، اقدام به کتابت قرآن در این عصر را ناشی از عشق به قرآن دانست و تشریح کرد: دوست‌داران اهل‌بیت (ع)، با پیروی از کلام نورانی رسول اکرم (ص) که: «انی تارک فیکم الثقلین کتاب‌الله و عترتی»، پیرامون این دو محور و میراث ماندگار پیامبر اکرم (ص)، هنرنمایی می‌کنند.
وی در پایان، آستان قدس رضوی را دارای بزرگترین گنجینه قرآنی جهان برشمرد و اظهار داشت: قرآن‌های منسوب به ائمه اطهار (ع)، همچون قرآن‌های منسوب به دست خط مبارک امام علی، امام حسن، امام حسین، امام سجاد و امام رضا(ع)، در صدر این گنجینه قرار دارد.
 

منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین