عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۲۶۵
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۲
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، گفت: غضب بیش از حد، سبب نفوذ خوی حیوانی در انسان می شود، پس باید با توکل بر خدا و کنترل خشم، آن را از خود دور کرد.
عقیق آیت‌الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در هفتمین جلسه از تفسیر قرآن ماه مبارک رمضان، با اشاره به آيه ۳۴ سوره آل عمران مبنی بر «الَّذِينَ يُنفِقُونَ فِي السَّرَّاء وَ الضَّرَّاء وَ الْكَاظِمِينَ الْغَيْظَ وَ الْعَافِينَ عَنِ النَّاسِ وَ اللّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ»، اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه بیان می کند که مؤمنان افرادی هستند که در توانگري و تنگدستي، انفاق مي كنند و در برابر خطاهای دیگران خشم خود را فرو ميبرند.

استاد حوزه علمیه خوزستان، به فلسفه غضب اشاره کرد و بیان داشت: اگر انسان گمان كند كه خداوند نيرويي را در انسان بي حكمت آفريده و يا اينكه بعضي از نيروهاي خدا دادي صرفاً جنبۀ ويرانگري دارد، اشتباه است؛ چرا که هنگامي كه انسان خشمگين مي شود تمام توان او بسيج مي گردد و گاهي قدرت او چندين برابر ميشود فلسفۀ وجودي اين حالت در واقع آن است كه اگر جان و مال يا منافع ديگر انسان به خطر بيفتد، حداكثر دفاع را در برابر مهاجم داشته باشد و اين نعمتي بسيار بزرگ بوده و به همین دلیل نیز «غضب» نيرويی مفيد و مهم از نظر دفاعي است و براي بقاي حيات انسان ضرورت دارد مشروط بر اينكه در جاي خود به كار گرفته شود.

غضب بیش از حد، سبب نفوذ خوی حیوانی در انسان می شود

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشار به شرایط بحرانی حالات انسان در هنگام غضب اظهار داشت: انسان هنگام غضب ممکن است فحش دهد، ناسزا گوید و یا کسی را مورد ضرب و شتم قرار دهد.

وی با بیان این که هنگام عصبانیت، انسانU آتش درونی خود را بر شخص مقابل می اندازد، گفت: اگر انسان در عصبانیت تنها باشد این آتش درونی در وجود او فرو خواهد رفت و امراض گوناگون از جمله سکته اتفاق خواهد افتاد.

آیت الله شفیعی با بیان این که غضب باید به اندازه ای باشد که مضرات آن دفع شود، اظهار داشت: اگر بیش از این اندازه انسان غضب کند، انسان خوی حیوانی می گیرد و باید از آن دوری کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که مخالفت مسلمانان با یکدیگر مقدمه ای برای بروز بغض و کینه است، گفت: مخالفت و لج بازی هرگز مشکلی را حل نکرده و بهترین روش برای رفع آن نیز آرامش و مذاکره در فضایی آرام است.

دشمن راه به جایی نخواهد برد

عضو شورای حوزه علمیه خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اقدام های گروه های تکفیری در عراق، اظهار داشت: دشمنان در جنگ با عراق سعی دارند نشان دهند که این جنگ میان شیعه و سنی رخ داده است، اما آنها بدانند تا زمانی که مسلمانان به خدا و قرآن معتقد باشند، به هیچ یک از اهداف پلیدشان نخواهند رسید.

آیت الله شفیعی، در پایان سخنان خود، گروه داعش و تکفیری های خبیث را دست پرورده استکبار جهانی دانست و تصریح کرد: جنگی که در سوریه و عراق شکل گرفته جنگ میان دو انسان است که باید هرچه سریعتر با کمک نیروهای حزب الله به پایان رسد و یکی از مهمترین روش ها برای این کار بازگو کردن حقایق برای مردم سراسر جهان در رسانه های جمعی است.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین