عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۲۳
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۹
حاج منصور ارضی ؛ شب هفتم صفر در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) :
اینکه امشب یک دقیقه بیستر از شب های دیگر است به خودی خود ارزشی ندارد. این وقتی ارزش پیدا می کند که برای نزدیک شدن و معرفت به ولی خدا دعا کنی .

مراسم هفتگی دعای کمیل ، همزمان با شب هفتم ماه صفر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.

به گزارش عقیق ، در این مراسم حاج منصور ارضی با اشاره به یکی از دستورات مهم دین اسلام که شناخت و معرفت به خدا و رسول و ولی خداست گفت: شب و روز انسان هم وقتی ارزش پیدا می کند که صرف این معرفت شود حالا می خواهد شب قدر باشد ، شب عاشورا باشد یا شب یلدا. خداوند در سوره مزمل به پیامبرش می فرماید : قم الیل الا قلیلا . این آیه این را می رساند که ارزش شب به بیداری در آن و مناجات با خداست . حالا اینکه امشب یک دقیقه بیستر از شب های دیگر است به خودی خود ارزشی ندارد.

این وقتی ارزش پیدا می کند که برای نزدیک شدن و معرفت به ولی خدا دعا کنی . و بیداری در شب هم نشان می دهد انسان انتهای شبش به خدا می رسد یا به شیطان چرا که بعضی ها شب بیداری شان هم منتهی به شیطان می شود.

 این مداح اهلبیت(ع) ضمن قرائت فرازی از مفاتیح الجنان که عرضه می دارد : اللهم ادفع عن ولیک وخلیفتک وحجتک على خلقک افزود : دراین دعا اولین جمله ای که عاشقانه و مصرانه از خدا می خواهی این است که بلا را از امام زمان (عج) دور کند . این دعا از طرف حضرت امام رضا(ع) است که به یونس ابن عبدالرحمن سفارش فرموده . ببینید به چه مقامی باید برسید که دوست دارید همه بلا ها از حضرت دفع شود . ما می خواهیم این دعا را شروع کنیم و انشاالله به واسطه این دعا در مسیری قرار بگیریم که خدا ما را هم بخواهد. آن وقت است که تازه زندگی ما شیرین می شود. شب یلدایی که با خدا و امام زمان(عج) بگذرانی زیباست .

 حاج منصور ارضی با بیان اینکه وقتی خدا خاطر خواه کسی بشود باید خودش را آماده کند گفت : وقتی خدا حسین(ع) را دوست دارد می گوید می خواهم تورا کشته ببینم . آن وقت می بینی هیچ بلایی درعالم نیامده و تا قیامت هم نخواهد آمد که به عظمت واقعه عاشورا باشد. هیچ کس مثل اهلبیت (ع) درعالم بلا ندیده است. این بلایی است که خدا اراده کرده است. آن وقت در دعا از خدا می خواهی که از امام زمان(عج) دفع بلا کند . فقط باید دقت کنی که مبادا با زبان دعا کنی ولی در عمل خودت جزو کسانی باشی که به او بلا می رسانند. مبادا با گناهمان او را آزار بدهیم . این درست که او برای گنه کاران امتش دعا و استغفار می کند ولی ببین چقدر وقت حضرت را با گناهان گرفته ایم.

 این ذاکر اهلبیت(ع) ضمن اشاره به اینکه یکی از نعمات بزرگ خدا به ما نعمت ولایت حضرت حجت ابن الحسن(عج) است افزود: اگر به این نکته برسی که باید برای سلامت حضرت دعا کنی آن وقت مقرب خدا می شوی . حالا ممکن است بگویی دعای من چه اثری برای ایشان دارد . مثل آن مورچه ای که به امیدی ران ملخ را به درگاه سلیمان نبی می برد به تو هم اجازه داده اند از خدا بخواهی بلا را از امام زمان(عج) دور کند.

 حاج منصور ارضی با یاد آوری ماجرای علی ابن مهزیار گفت : چقدر مواظب حلال و حرام مالش بود. بیست بار به حج رفته بود ولی نا امید نشده بود. این دفعه که رفت دید نسیم رحمت وزیدن گرفته . گفت وقتی جلوی در خیمه جضرت ایستاده بودم دیدم نمی توانم داخل شوم. تا حضرت مرا صدا زد انگار به اعضا و جوارحم اجازه دادند. فرمود علی ابن مهزیار وارد شو . غرض اینجاست. اولین جمله ای که حضرت فرمودند این بود : تو خیال می کنی ما شما را دوست نداریم . ما بیش از تو منتظر دیدنت بودیم.

یعنی ایشان هم برای ما دعا می کند . چقدر بلا ازسرما گذرانده و ما بی خبر بودیم . او عین الله الناظره است .خدایا کاری کن که ما معرفت به امام زمانمان(عج) پیداکنیم.

 قرائت دعای کمیل این هفته با خواندن این ابیات توسط حاج منصور ارضی آغاز شد:

 

یا شب افغان شبی یا سحر آه سحری

می کند زین دو  یکی بر دل جانان اثری

 

در هوای تو به بی پا و سری شهره شدم

یافتم بر سرکوی تو عجب پا و سری

 

آنچه خود داشتم اندر سر سودای تو رفت

حالیا بر سر راهت منم و چشم تری


سال ها حلقه زدم بر در میخانه تو

تا ز رحمت گشودند به رویم دری

 

روزی از حال دلم می شوی آگه صیاد

که به کنج قفسم نیست به جز مشت پری


کدخبرنگار:212111


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین