عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۱۸۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۷
رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به سلامت دل گفت: خدمت مردم به همدیگر از علائم سلامت دل است و شیعیان باید همواره توجه به یکدیگر را مورد توجه قرار دهند و با یکدیگر ارتباط محبت آمیز داشته باشند.
عقیقبه نقل از تسنیم، ‌آیت‌الله حسین مظاهری در درس اخلاق خود به بحث دل سالم و زنده اشاره و اظهار کرد: دوری از گناه و برقراری رابطه عاطفی با خلق خداوند از نشانه‌های سلامت دل است.

وی افزود: زمانی دل در سلامت بوده که روح بر دل حاکم و دل خادم و در خدمت روح باشد و این چنین دلی برای حکومت خدا است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه خداوند دل انسان را مرکز حکومت خود و بستری برای رسیدن انسان به خالق خلق کرده، گفت: دل نباید به گناه و ظلم به مخلوقات خدا آلوده شود زیرا این دل حرمت بالایی دارد.

وی با اشاره به جنبه ملکوتی انسان، بیان‌کرد: قلب ابزار روح و جنبه ملکوتی انسان است و باید قلب مطیع و تحت نظر روح و دستورات روح باشد که چنین قلبی شایسته انسان است.

آیت‌الله مظاهری عاطفه داشتن نسبت به دیگران را از نشانه‌های سلامت دل دانست و گفت: بد اخلاقی، تهمت، غیبت و زشتی‌هایی از این قبیل زیبنده دل سالم نبوده زیرا دل ابزار روح است و ظلم و ستم به دیگران در دستورات روح جای ندارد.

وی بر ایثار و گذشت مسلمانان نسبت به یکدیگر تاکید ‌کرد و گفت: درروابط اجتماعی نباید ظلم و ستم و زشتی‌ها جای داشته باشد و هر فرد در برخورد با افراد جامعه و خانواده خود باید محبت کند و بر اساس قرآن جبران بدی با بدی را انتخاب نکند زیرا بر طبق دستور قرآن پاسخ بدی با بدی خود نوعی بدی است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان بیان‌کرد: در دین اسلام قانون مواسات وجود دارد و انسان نباید خودگرا باشد بلکه باید به فکر دیگران باشد و برای دیگران کار کند و مومن واقعی بر اساس آیه قرآن کسی است که رابطه با خدا و مردم داشته باشد. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین