عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۱۵۰
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجتی
مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: چرا هم اکنون از قرآن کریم تنها درمراسم عزاداری استفاده می شود؛ چرا نباید در مراسم های جشن و عروسی مردم، قرآن قرائت شود! مگر غیر از این است که قرآن کلید رستگاری و عاقبت به خیری انسان خاکی است.
عقیقحجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در جمع طلاب اهوازی، به بیان مطالب اخلاقی پیرامون فرصت های تبلیغی ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، دارای ظرفیت های بی نظیر تبلیغی است، طلاب و روحانیان باید از این فرصت کمال استفاده را برده و در راستای ترویج معارف دینی گام بردارند.

استاد حوزه علمیه خوزستان، در ادامه بیان داشت: از آنجایی که در این ماه، شیاطین غل و زنجیر می شوند و دل های مؤمنان برای شنیدن نواهای الهی آماده است، حضور مبلغان دینی در جامعه معارف ناب اسلامی  رادر دلهای مردم بسط و گسترش  دهد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، در بخش دیگری از سخنان خود، دعا کردن در ماه مبارک رمضان را دارای فضیلت بسیار عنوان کرد و گفت: دعا تنها این نیست که انسان کتاب دعا را بردارد و زیارت عاشورا، دعای کمیل، ندبه و جامعه کبیره بخواند؛ نه این چنین نیست، همین که انسان بگوید «اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنينَ وَالْمُؤْمِناتِ وَالْمُسْلِمينَ وَالْمُسْلِماتِ الاَْحْيآءِ مِنْهُمْ وَالاَْمْواتِ» کفایت می کند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، با تشریح وضعیت کنونی جامعه، تصریح کرد: هم اکنون نظام اسلامی ایران در برهه ای قرار گرفته که دشمنان اسلام همه توان خود را برای منحرف کردن جوانان و نوجوانان از راه دین و قرآن به کار گرفته و باید مراقب بود که مبادا این استراتژی چندین ساله دشمنان در سطح وسیع به منصه ظهور برسد، از این رو تا می توانید توان خود را برای تربیت جوانان به کار گیرید.

*فضیلت قنوت طولانی

وی به فضایل طول دادن قنوت در نماز اشاره کرد و اظهار داشت: در روایات آمده که فضیلت طول دادن قنوت بیش از طول دادن قرائت در نماز است؛ از این رو تا می توانید در ماه مبارک رمضان استغفار کنید و از خداوند متعال طلب بخشش و مغفرت نمایید تا قرین لطف و رحمت او قرار گیرید.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، در ادامه به عبارت «وَلا تَترُکوا صَغیرَةً لِصِغَرِها» اشاره کرد و بیان داشت: ای مردم «وَلا تَترُکوا صَغیرَةً لِصِغَرِها» نگویید فلان دعا کوچک است و تأثیری ندارد، بلکه هر چیزی که از خداوند می خواهید بیان کنید؛ چرا که پیامبر عظم (ص) می فرماید «مَنْ سَرَّهُ أَنْ یَسْتَجِیبَ اللَّهُ لَهُ عِنْدَ الشَّدَائِدِ وَالْکَرْبِ فَلْیُکْثِرِ الدُّعَاءَ فِی الرَّخَاءِ» مگر دوست نداری در سختی ها خدا دعایت را مستجاب کند؛ وقتی مشکلی نداری دست به دعا بردار و از خداوند متعال حوائج خود حتی کوچک را طلب کن.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) مبنی بر «لَیْسَ شَیْءٌ أَسْرَعَ إِجَابَةً مِنْ دَعْوَةِ غَائِبٍ لِغَائِبٍ»، اظهار داشت: پیامبر اعظم(ص) در این روایت می فرماید «می دانید کدام دعایتان مستجاب است؟» همان دعاهایی که پشت سر یکدیگر انجام شود و می دانید چه موقع دعایتان اثر دارد؟ «اغتنموا الدعاء عند الرقة، فإنها رحمة» همان موقعی که دلتان شکسته است.

 استاد حوزه علمیه خوزستان، قرائت نماز شب را سبب افزایش رزق و روزی مؤمن عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: اگر می خواهید چهره زیبا و شادابی داشته باشید و نور خدا در چهره شما تجلی کند، از قرائت نماز شب غافل نشوید که خیر و صلاح شما در این است.

امام جمعه موقت اهواز، در پایان، با انتقاد از برخی آیین های غلط در جامعه، اظهار داشت: چرا هم اکنون از قرآن کریم تنها در طاقچه ها و مراسم های عزاداری استفاده می شود؛ چرا نباید در مراسم های جشن و عروسی مردم، قرآن قرائت شود! مگر غیر از این است که قرآن کلید رستگاری و عاقبت به خیری انسان خاکی است، پس آگاه باشید و عواقب هر کاری را هم در نظر بگیرید.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین