عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۲۰۰۷
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
مناجات خوانی حاج محمدرضا طاهری و مداحی حاج رضا پور احمد، کربلایی حسین طاهری و کربلایی مسعود اصلانی در مکتب الزهرا(س)
در جامعه ای که همه عوامل سعادت در آن جمع شده باشد اگر به جای شکر نعمت کفران نعمت کنیم خدا همه نعمت ها را از ما می گیرد.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم شب ششم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حاج مهدی توکلی، مناجات خوانی حاج محمدرضا طاهری و مداحی حاج رضا پور احمد، کربلایی حسین طاهری، کربلایی مسعود اصلانی و با حضور جمع زیادی از شب زنده داران در هیئت مکتب الزهرا(س) برگزار شد.

نکاتی از سخنان استاد توکلی را بخوانید؛

_ یکی از عوامل سعادت بشر امنیت است. یکی دیگر از عوامل سعادت بشر آرامش و اطمینان است. هم آرامش معنوی و هم آرامش مادی مهم است. سلامتی جسمی و روحی عامل آرامش است. در ماه رمضان فراوانی نعمت وجود دارد. فراوانی رفاه است. زمانی که امام زمان تشریف می آورند رفاه را بسیار بالا می برند. در هدایت هم علم و هم ایمان وجود دارد.

_ عوامل سعادت جامعه عبارتند از امنیت، آرامش، رفاه ،علم و نور هدایت است. زمانی که امام زمان تشریف بیاورند با دست کشیدن بر سر مردم فهم و علمشان چهل برابر افزایش می یابد. تمام انبیا و امامان دو حرف علم را برای بشر آوردند و بیست و پنج حرف آن را امام زمان می آورند. علم بیست و هفت حرف است.

_ بشر فقط جسم نیست که شکمش را پر کند و ارضا کند. بشر معنویت و ایمان هم می خواهد. اگر معنویت باشد مادیت کم می شود. اگر به سمت روحانیت بروید مادیت کم می شود. اما خداوند در بهشت معنویت و مادیت را با هم جمع می کند. در بهشت نور امام حسین(ع) وجود دارد. اما در دنیا معنویت و مادیت با هم جمع نمی شود.

_ جامعه ای که همه عوامل سعادت در آن جمع شده باشد اگر به جای شکر نعمت کفران نعمت کنیم خدا همه نعمت ها را از شما می گیرد. به خاطر سلامتی و امنیت و رزق و ایمان خود باید شاکر خدا باشیم. کفران نعمت، نعمت را از کف انسان خارج می کند. یکی از نعمت هایی که ما داریم و باید با شکر آن خدا این نعمت را از ما نگیرد جمهوری اسلامی است. این که طاغوت بر ما حکمفرما نیست و ولی فقیه بر ما ولایت می کند. شکر نعمت استفاده صحیح از نعمت و خرج کردن در مسیر خدا است. شکر سلامتی، روزه و نماز و قرآن خواندن و گریه کردن برای امام حسین لازم است. اگر غرق در نعمت هستیم شکر نعمت را به جا آوریم تا نعمت زیاد شود.

_ چرا ما شکر نمی کنیم. برای این که ما نعمت ها را از خدا نمی بینیم بلکه آنها را از خودمان می بینیم. فکر می کنیم به خاطر زحمت و تلاش خودمان نعمت ها را به دست آوردیم. این باعث می شود خدا نعمت را از ما می گیرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
1
0
سخنرانی‌ حجت الاسلام هاشمی‌نژاد
ماه مبارک رمضان
از یکشنبه 8تیرماه 1393 برابر با اول ماه مبارک رمضان
شبها از ساعت 10 الی 12 شب
تهران، خیابان پیروزی، انتهای خیابان پنجم نیروی هوائی منبع سایت بیت رقیه (سلام الله علیها)
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین