عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۹۹۷
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۹
آیت‌الله سبحانی:
یکی از مراجع عظام تقلید گفت: مسیحیان و گروهی از اعراب خداوند را به داشتن فرزند انتخابی و یا حقیقی نسبت می‌دهند که این اقدام آنان تایید کردن اقدامات ظالمانه کافران در زمان جاهلیت و کشتن فرزندان نسل آدم خواهد بود.
عقیقآیت‌الله جعفر سبحانی  در جلسه تفسیر سوره مبارک زمر که در مدرسه حجتیه قم برگزار شد با اشاره به منزه بودن خداوند از هرگونه شرک و کفر ابراز داشت: او از تمام اشکالات پاک و منزه است و مبادا نباید برای او شریک یا فرزند قرار دهیم.

وی با بیان تفسیر کلمه احد و بیان ابعاد این صفت خداوند عنوان کرد: خداوند حتی از انتخاب ملائکه به عنوان فرزند خود مبراست و نسبت دادن ملائکه با خداوند نشانه جهل و گمراهی است.

این مرجع تقلید با برشمردن انواع معانی وحدت خاطرنشان کرد: خداوند واحد است و امکان حضور فرد دیگری در جایگاه و مقام او محال و غیر ممکن است.

سبحانی با بیان آیه‌ای از سوره نحل و اشاره به اینکه وظیفه و رسالت تمام انبیاء بیان و آموزش اصل توحید است گفت: خداوند صرف الوجود است و این ویژگی او قابل پذیرش تعدد و تکثیر نیست.

وی از وحدت نوعی با ویژگی کلی بودن آن به عنوان وحدت مخصوص انسان نام برد و یادآور شد: ما نمی‌توانیم این نوع از وحدت را به خداوند تبارک و تعالی نسبت دهیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: آیات اولیه سوره توحید به خوبی بیانگر یکتایی و بی‌نظیری خداوند است.

سبحانی با اشاره به استفاده کردن قرآن از کلمه قهار برای اثبات پذیرش یگانگی خداوند بیان داشت: خداوند پیروز و غالب است و این صفت او سبب می‌شود که نیاز به هیچ چیز یا فردی نداشته باشد.

این مرجع تقلید عنوان کرد: مسیحیان و گروهی از اعراب خداوند را به داشتن فرزند انتخابی و یا حقیقی نسبت می‌دهند که این اقدام آنان تایید کردن اقدامات ظالمانه کافران در زمان جاهلیت و کشتن فرزندان خواهد بود.

وی در پایان متذکر شد: ما باید در مقابل این اقدامات جاهلانه ایستادگی کنیم و بصیرت مورد نیاز مردم را نسبت به این موضوع‌ها گسترش دهیم.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین