عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۹۵۲
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹
کارشناس قرآن و علوم حدیث:
کارشناس قرآن و علوم حدیث گفت: روش تحقیق موضوعی قرآن کریم، فهم درک مومن را بالا برده و انس با قرآن را بیشتر می کند.
عقیقˈمحمدعلی لسانی فشارکیˈدر کارگاه آموزشی روش تحقیق موضوعی قرآن کریم در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن اظهار داشت: رهبر انقلاب بارها بر انس با قرآن تاکید داشتند و همانگونه که اعلام کردند ˈفاصله ملت ما در انس با قرآن زیاد استˈ و هدف اصلی ما با انجام روش تحقیق انس با قرآن، ایجاد زمینه های لازم برای نزدیکی با این کتاب آسمانی است.

کارشناس قرآن و حدیث به اهمیت کارگاه آموزشی روش تحقیق موضوعی قرآن کریم اشاره و تصریح کرد: در مراحل مقدماتی کارگاه آموزشی، اقدام به مفهوم یابی و راهکارهای گسترش و فشرده سازی تحقیق در قرآن و همچنین تدوین و تالیف آن مورد تاکید است.

این پ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژوهشگر قرآن و حدیث با اشاره به مراحل مهم تحقیق، به ترجمه عناوین تحقیق به زبان قرآن اشاره کرد و گفت: عناوین تحقیقی گاهی درون قرآنی است مانند شرح صدر و گاهی برون قرآنی است مانند آزادی و تشویق و تنبیه.

لسانی در ادامه به مراحل اجرایی روش تحقیق اشاره کرد و ضمن بررسی رستگاری در قرآن کریم، از قرآن پ‍ژوهان حاضر در کلاس خواست تا با خواندن آیات اصلی، برداشت خود را بیان کنند.

وی در پایان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب یادآور شد: تاکید رهبر معظم انقلاب برای انس با قرآن به این خاطر است که مردم بتوانند آیات قرآن را برای خود ترجمه کنند. در گذشته افرادی بودند که سواد خواندن و نوشتن نداشتند اما آنقدر با قرآن انس داشتند که می توانستند ترجمه آیات را انجام دهند؛ بنابر این ما نیز بایستی در این جهت گام بر داریم.

کارگاه آموزشی روش تحقیق موضوعی قرآن کریم به همت کمیته علمی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور تنی چند از دانشجویان دانشگاه الزهرا در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. 

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین