عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۸۷۲
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸
مجموعه جدید گونیا ساخته علیرضا حسینی با هدف به تصویر کشیدن مشترکات تاریخی و فرهنگی مسلمانان در ایران، ترکیه و اسپانیا در شبکه مستند سیما تولید شد و جمعه ها به روی آنتن می رود.
عقیقاین مجموعه 15 قسمتی به معرفی آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی و همچنین در مواردی به فناوری های دوران اسلامی در کشورهای اسپانیا، ترکیه و ایران پرداخته است.
 
هفت قسمت از این مجموعه در شهرهای تولدو، گرانادا، سویا، کوردوبا و منطقه اندلس اسپانیا تصویربرداری و لوکیشن های متعددی از جمله کاخ موزه الحمرا، کاخ موزه الکازار، شهر تاریخی مدینه الزهرا، موزه کوردوبا، مسجد کوردوبا، خانه اندلسی با سبک ایرانی، بازار سنتی و موزه تولدو، موزه علم گرانادا و...تصویربرداری شده است.
 
همچنین دو قسمت از برنامه به معرفی آثار تاریخی و فرهنگی شهر و استان یزد از جمله معرفی موزه آب سعد آباد در این استان اختصاص دارد و یک قسمت به معرفی و مقایسه پنج پل تاریخی در اصفهان و اسپانیا که با همکاری بابک بهداد تصویربرداری و ساخته شده است.
 
قسمت دیگری از این برنامه به معرفی آثار فرهنگی و تاریخی شهر مراغه اختصاص یافته و یک قسمت نیز با همکاری مسعود جعفری به معرفی لنج سازی در جزیزه قشم می پردازد.
 
ضمن این که با همکاری مرکز فرهنگی ترکیه (ارسیکا) و رایزنی فرهنگی کشورمان در استانبول، دو قسمت از این برنامه به معرفی مسجد حمیدیه و سلطان احمد و کاخ موزه توپکاپی و ایاصوفیا در شهر استانبول اختصاص یافته است.
 
مجموعه مستند گونیا در 15 قسمت سی دقیقه ای جمعه ها ساعت ۱۹:۳۰ و تکرار آن بامداد یکشنبه ها ۳:۳۰ و ۱۱:۳۰ صبح از شبکه مستند سیما پخش می شود. 


منبع:ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین