عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۸۱۵
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲
بازدیدکنندگان بیست ودومین نمایشگاه بین المللی قرآن با نوشتن آیاتی از کلام الله مجید بر روی تکه های کاغذ طراحی شده به شکل برگ و آویزان کردن آنها بر روی درختی که به صورتی نمادین طراحی شده است، در ختم قرآن مجید مشارکت می کنند.
عقیق:درابتدای ورود بازدید کنندگان به محوطه بیست ودومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم این درخت تزئین شده به آیات قران نظر هر مخاطب و بیننده ای را به خود جلب می کند و همین امر باعث می شود که بازدیدکنندگان لحظاتی را حتی از روی کنجکاوی در مقابل این غرفه سپری کنند.

مسئول غرفه بنیاد ختم قرآن مجید، در نمایشگاه بین المللی قرآن درباره این طرح به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: دراین طرح هر آیه از قرآن با خطی کم رنگ روی یک تکه کاغذ سبز رنگ نوشته شده که توسط مراجعه کنندگان به این غرفه با قلم پررنگ می شود.

فائزه خدایاری افزود: سپس نمونه همان آیه که از پیش روی تکه کاغذی که به صورت پرس نایلون روی برگ سبز طراحی شده توسط افراد روی به صورت نمادین روی شاخه ای از این درخت آویزان می شود.

مسئول غرفه بنیاد ختم قرآن مجید به زمان آغازفعالیت این غرفه اشاره کرد و گفت: کار خود را همزمان با دومین روز برگزاری این دوره از نمایشگاه از پنج شنبه آغاز کرده ایم و در این مدت تقریبا تمام بازدیدکنندگانی که از مقابل غرفه رد می شوند از این طرح استقبال کرده اند.

خدایاری گفت: هر قسمت این درخت به سوره ای از قرآن نامگذاری شده لذا هر آیه پس از نوشته شدن در محل همان سوره در شاخه مخصوص در نظر گرفته شده قرار می گیرد.

به گفته وی تاکنون سه سوره از قرآن از جمله بقره بزرگترین سوره کتاب آسمانی مسلمانان روی این درخت قرار گرفته شده است.

مسئول غرفه بنیاد ختم قرآن مجید به استقبال خوب بازدیدکنندگان ازاین طرح اشاره و ابراز امیدواری کرد این درخت قرآنی تا قبل از پایان بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن تکمیل شود.

خدایاری همچنین به نحوه فعالیت های بنیاد ختم قرآن مجید اشاره کرد و گفت: علاقه مندان می توانند به یکی از سه روش ختم قرآن شبی 10 آیه، شبی یک صفحه و هفته ای یک تا چهار حزب در طرح های ختم قرآن ما شرکت کنند. به این روش هر شب بیش از سه هزار ختم قرآن انجام می شود.

خدایاری گفت: پس از ایران، بیشترین تعداد اعضای بنیاد مربوط به کشور آمریکاست که شامل 26 هزار نفر می شود.

وی گفت: علاقه مندان به شرکت در طرح های ختم قرآن بنیاد ختم قرآن مجید می توانند به سایت بنیاد به آدرس www.ghorany.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن های 66566657 و 88887272 تماس بگیرند.

تجربه ثابت کرده که ملت مسلمان و قرآنی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره با کتاب آسمانی قرآن مانوس بوده و از طرح های معنوی قرآنی استقبال کرده اند ، شلوغی مقابل این غرفه و استقبال کم نظیر مردم از این طرح ختم قرآن که برای نخستین بار در این دوره نمایشگاه قران اجرا می شود گواه بر این مدعاست.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا 23 تیر ماه همه روزه از ساعت 18 تا 24 در باغ موزه دفاع مقدس پذیرای بازدید کنندگان است.


منبع:ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین