عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۸۰۲
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
مناجات دائمی اثرات زیادی دارد، یکی از اثرات آن آشنا بودن ملائک با صدای او است که موجب می شود دعایش سریعتر مستجاب شود.

عقیق:حجت‌الاسلام حسین مومنی در جمع روزه داران مسجد اعظم قم گفت: ماه مبارک رمضان ماه دعا، عبادت و قرائت قرآن و استغفار است، پس لازم است با تمرین در این ماه زمینه برای بهتر شدن کارها در ماه های دیگر فراهم کنیم. 

وی با بیان این که  دعا کردن و مناجات  با خدای متعال یکی از اعمای این ماه و بلکه در طول سال می باشد بر ضرورت دعا و گفتگوی دائمی تا کید کرد.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به این که  عبد لازم است صِرف دعا کردن را مورد توجه قراردهد و کا ربه نتیجه آن نداشته باشد، افزود: صدا کردن، فریاد زدن و گفتگو با خالق هستی ضرورت دارد و همین عامل  به قُرب رسیدن انسان می شود.

کارشناس مذهبی با بیان این که خود دعا و مناجات کردن دائمی اثرات زیادی دارد، یکی از اثرات زیاد دعا کردن را آشنا بودن ملائک با صدای او دانسته و اظهار داشت: اگر انسان به طور همیشگی خدا را صدا بزند و با او گفتگو کند دعای  او در موقع گرفتاری زودتر به نتیجه خواهد رسید و مستجاب می شود.

حجت‌الاسلام مومنی گفت: با معرفت ترین انسانها، کسانی  اند که بسیار خدا را بخوانند و از او در همه حالات در خواست کنند.

وی ابراز داشت: معصومین(ع) برای معرفت به خالق هستی در همه حال اهل  مناجات بودند و  لحظه ای از این امر برای رسیدن به مقا م قُرب الهی غفلت نمی ورزیدند.

سخنران مراسم با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص)، انسان عاقل کسی است که در طول شبانه روزی 4 برنامه داشته باشد اظهار داشت : یکی از آن چهار برنامه این است که قسمتی از روز را اختصاص به دعا کردن بدهد و با خدای متعال به  گفتگو بنشیند.

حجت الاسلام مومنی افزود: محاسبه نفس، تفکر و لذت بردن از نعمت های حلال خدا سه برنامه دیگر در طول شبانه روز به شمار می رود که لازم است انسان در طول شبانه روز از این 4 برنامه به طور مستمر در طول دوران عمرش  بهره ببرد و از آنها غافل نباشد.

وی با بیان  این که نامیدی در دعا کردن و یاس از رحمت خدا گناه  است،  خاطر نشان کرد :  اگر انسان دعا را برای رسیدن به ذات الهی و همیشگی انجام بدهد ،بدون این که به مستجاب شدن یا نشدن آن فکری کند زودتر به نتیجه خواهد رسید.

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین