عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۸۰۱
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲
امام جمعه شیراز با تشریح انواع کرامت های الهی برای بندگانش، گفت: ماه رمضان، کرامت خاص و لطف انحصاری خداوند به مسلمانان است.

عقیق: آیت‌الله اسدالله ایمانی، در جمع روزه داران و زائران آستان مطهر احمدی و محمدی(ع)، به بیان کرامات خداوند به انسانها پرداخته و اظهار کرد: استعداد درونی انسان به کاربرد آن و نیز استفاده در مسیر مطلوب بستگی دارد.

آیت الله ایمانی با اشاره به آیه قرآن که " ما به انسان آن قدر قدرت دادیم که به هیچ موجودی دیگر نداده ایم"، تصریح کرد: این قدرت خاص انسان و این کرامت ذاتی است که استعداد رشد و بالندگی به انسان ها داده می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به اهمیت شناخت استعداد و استفاده از آن به عنوان دومین کرامت خداوند به انسان، افزود: کرامت دوم در واقع کرامت اکتسابی و بدست آوردن و فعال کردن آن استعداد است.

آیت الله ایمانی تصریح کرد: این استعداد که فعال شود، فرد می تواند مقامی را کسب  کند که خدواند در قرآن می فرماید: "همان کرامتی که به همه داده ایم بعضی از آن استفاده می کنند وبا آن برتری می کنند".

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به  کرامات نوع سوم، اظهار کرد: این کرامت، کرامت اختصاصی است یعنی چیزی که خدا به گروهی خاصی ارزانی می دارد مانند اینکه شما مردم در ماه رمضان میهمان خدا هستید و خداوند شما را مورد الطاف خاص خودش  در این ماه قرار داده است. 

آیت الله ایمانی تاکید کرد: با وجود تعداد زیاد انسان ها در این عالم، ماه رمضان تنها برای ملسمانان قرار داده شده است که این لطف خداوند انحصاری است و بر اساس حساب و کتاب  به مسلمانان داده شده است.

رئیس جامعه مدرسان حوزه علمیه فارس با اشاره به دعای عرفه و راز و نیاز امام حسین (ع) با خداوند متعال، گفت: در این دعا، امام حسین (ع) می فرمایند که خدایا چگونه این نعمت را شکر بگویم که من در دولت کفر بدنیا نیامدم ودر دولت اسلام بدنیا آمدم، حال خود را با مردم دیگر ادیان و در اسلام نیز خود را با دیگر مسلمانان دیگر و یا با شیعیان دیگر مقایسه کنید.

تکفیری ها بی عقل اند

وی به حضور گروه های تکفیری در منطقه اشاره کرد و گفت: این عقل را که ملاک برتری انسان هاست، عده ای تعطیل کردند و این گروه های تکفیری که آمریکا آنها را ترییت کرده و بعضا کشورهای منطقه با پول آن را حمایت می کنند،عقل خود را تعطیل کردند.

امام جمعه شیراز با اشاره به تناقض ها در ادعاها و عملکرد این گروه های افراطی، خاطرنشان کرد: این مسلمانان کج فکر که در پاسخ به کشتن خوک  می گویند مگر ما آمده ایم که گراز بکشیم اما پاره کردن شکم زن باردار و کشتن زن و فرزندش را حرام نمی دانند!

آیت الله ایمانی تصریح کرد: این گروه ها، مسلمان بیچاره را سر می برند و در کنار سر او عکس می گیرند، آیا نباید ما خدا را شکر کنیم که شیعه هستیم و در شناخت مسائل زمانه، عقل را به کار می اندازیم و درک می کنیم که چه چیزی خوب و چه چیزی بد است؟

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: خدا را شکر می کنیم که در زیر سایه ائمه و امام زادگانی زندگی می کنیم که ما را هدایت می کنند، این امامزادگان، چلچلراغ مسیر ما هستند تا ما را به مسیر درست برسانند.


منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین