عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۷۰۰
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
حجت‌الاسلام حسینی؛
استاد دانشگاه امام صادق(ع) گفت: یکی از مهمترین کارهایی که باید در ماه مبارک رمضان انجام دهیم، توبه و ترک گناه است که این اعمال عاملی برای پالایش روح و روان انسان از گناه و زشتی می‌شود.
عقیقحجت‌الاسلام سیدعلی حسینی استاد دانشگاه امام صادق (ع) درباره مهمترین اعمال ماه مبارک رمضان گفت: یکی از مهمترین نتایجی که ماه پربرکت رمضان دارد، پالایش روح و روان انسان است که این پالایش از طرقی از جمله ترک کردن گناه و توبه فراهم می شود در واقع ترک کردن گناهان نقطه عطف پالایش روح است.

وی با اشاره به اهمیت مراقبه در وجود انسان گفت: مراقبه عاملی برای صعود و دوری از نزول معنوی است همان‌که امام راحل و همینطور سایر عرفا بدان تأکید داشتند انسان باید بتواند در این ایام از خود مراقبت کند تا نتیجه آن را در سایر ماه‌های سال مشاهده کند.

حجت‌الاسلام حسینی با تأکید بر روایت معروفی که گناه همچون یک نقطه سیاه بر لوح سفید وجود انسان وارد می‌شود، گفت: اگر این لوح سیاه کامل شود دیگر جایی برای سفید شدن نیست اما اگر در ماه مبارک رمضان بتوانیم این نقطه‌های سیاه را بزداییم، گناهان بخشیده شده و دل انسان را معنویت و خداوند فرا می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه جذب معنویات و برکات این ماه نیز زمینه‌های متعددی دارد که از جمله این زمینه‌ها همین توبه و ترک گناه است، اظهار داشت: عمل به واجبات و توجه به مستحبات، قرائت قرآن و حتی خواب و خوراک انسان در این ماه ثواب است چنین روزه‌ای به قرب الهی درمی‌آید.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار داشت: جمله معروف «گناه نکردن آسان‌تر از توبه کردن است» مطرح است چرا که انسان اگر دروغ نگویید، مال کسی را نخورد، غیبت نکرده و آبروی کسی را نریزد خیلی راحتتر به قرب الهی می‌رسد تا کسی که مدام توبه کند البته این درست است که هوای نفس مانع از اعمال صحیح انسان می‌شود و او را به انحراف می‌کشاند.

وی با تأکید بر اینکه در نهایت ترک گناه توفیق خاصی می‌خواهد که خداوند در ماه مبارک رمضان به انسان‌ عطا می‌کند، توضیح داد: این ماه پر از برکات و معنویات است و هوای نفس، شهوات و شیطان در زنجیر و دست و پا بسته است، بنابراین در این ماه بهتر می‌توان از گناه توبه و تمرینی برای ترک آن داشت.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین