عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۶۵۱
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۱
مدیر شبکه رادیویی کتاب برنامه‌های این رسانه را در ماه ضیافت الهی تشریح کرد.

عقیقولیان، مدیر شبکه رادیویی کتاب در تشریح برنامه‌های این شبکه در ماه ضیافت الهی گفت: سیاست شبکه رادیویی کتاب تولید برنامه برپایه کتب مرجع در دین با رویکرد ارتقای کیفیت عبادت به مخاطبین در تمام برنامه های ماه مبارک رمضان 1393 بوده است؛ که با توجه به برنامه ریزی طرح و تولید، رمضان امسال این شبکه رادیویی برنامه‌های متنوعی را در موضوعات و مناسبت‌های مذهبی تهیه و تولید کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به برنامه‌های «مصحف رمضان»، «سفره نور»، «کتاب سخن»، «میخوانمت تا سپیده»، «نگارش نور»، «سفره رمضان»، «ترجمه کلام الهی» و ... اشاره کرد.

مدیر شبکه رادیویی کتاب با اشاره به برنامه‌های متن محور این رادیو در روزهای ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت کتاب قرآن به عنوان کتاب هدایتگر بشر ، بخشی از برنامه‌های این شبکه با محوریت این کتاب و کتاب‌های مرتبط با قرآن طراحی و تولید گردیده است .

«مصحف رمضان» عنوان برنامه‌ای با محوریت کتاب خداست که در قالب ترکیبی به قرآن پژوهی و معرفی آثار مرتبط با قرآن و علوم قرآنی می‌پردازد. «مصحف رمضان» هر روز از ساعت 19:00 به مدت سی دقیقه پخش می شود. آقای رضا تجدد تهیه کننده و آقایان دکترمعارف و دکتر دولتی از کارشناسان این برنامه هستند.

وی در ادامه گفت: نهج البلاغه بهترین کتاب پس از قرآن برای انسان سازی و تهذیب نفس است. بر همین اساس برنامه «سفره رمضان» حاوی معرفی کتاب فرازهایی از نهج البلاغه تدوین شده است. آیتم توصیه های اخلاقی با صدای مرحوم حضرت آیت‌الله مجتبی تهرانی از نقاط شنیدنی این برنامه است.

 «سفره رمضان» هرروز از ساعت 21:30 در قالب ترکیبی تقدیم شنوندگان خواهد شد.

ولیان اظهار داشت: ویژه‌برنامه زنده «سفره نور» هرروز به استقبال سفره افطار روزه‌داران شنونده رادیو کتاب می‌رود. برای بهره‌گیری بیشتر روزه‌داران از ماه مبارک رمضان مطالبی با عنوان رمضان در شعر و ادب فارسی ، رمضان سالهای مقاومت ، کتاب‌هایی که در ماه رمضان نگاشته شده‌اند و ... از ساعت 20:00 پخش می‌شود. این برنامه به تهیه کنندگی آقای روزبهانی در قالب مجله رادیویی پخش می‌شود .

در برنامه «ترجمه کلام الهی» نیز ترجمه آیات قرآن کریم به اطلاع مخاطبان خواهد رسید. این برنامه با هدف افزایش تامل و تفکر در آیات الهی تولید گردید است . کارشناس ارجمند این برنامه استاد عباس سلیمی و تهیه کنندگی این برنامه را خانم آقازاده عهده دار است.

«میخوانمت تا سپیده» نیز به کتاب‌های شرح ادعیه و دعاهای مشترک و مخصوص ماه رمضان در سحرگاه مانند دعای سحر ، افتتاح ، ابوحمزه ثمالی ، جوشن کبیر و .. همراه با نظرات کارشناسان با توجه به متن دعا است که از رادیو کتاب هر بامداد از ساعت 1:30به مدت سی دقیقه پخش می‌شود.

مدیر رادیو کتاب افزود : نگاه جدیدی بر آثار کلامی در شبکه ایجاد گردیده است . سخنرانی‌ها و جلساتی که به لحاظ بار محتوایی کتاب شدند در برنامه «کتاب سخن» گنجانده می‌شود. این برنامه که در ماه مبارک رمضان به مطالب دینی _ علمی بزرگان و علما اختصاص دارد هرروز از ساعت 21:00 به مدت 15 دقیقه به تهیه کنندگی خانم شاهرخ مهر پخش می‌شود.

ویژه برنامه «نگارش نور» به موضوع کتابت قرآن از پیدایش تا دوره‌های مختلف تاریخ اسلام اختصاص دارد . هزاران کاتب در طول تاریخ به نگارش این مصحف شریف با خطوط مختلف پرداختند. این برنامه هر شب ساعت 22:30 به کارشناسی آقای دکتر مستفید تقدیم شنوندگان وفادار رادیو کتاب می شود.

خوانش ترتیل قرآن کریم هر شب از ساعت 23:00 زینت بخش برنامه های وی‍ژه ماه مبارک رمضان خواهد بود.هرشب یک جز از قرآن کریم با صدای استاد محمد عباسی قاری بین المللی کشورمان از رادیو کتاب برای همراهان شنونده پخش می شود .

حمید رضا ولیان با اشاره به مناسبت های پیش رو در این ماه از جمله روز عفاف و حجاب، میلاد با سعادت کریم اهل بیت (ع)، سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) و شب های قدر افزود : کلیه برنامه به گونه ای همراه با مناسبت های مذکور ، منعطف خواهد شود . خصوصا برنامه زنده دیباچه و سفره نور در موارد فوق به صورت کامل مناسبت ها را پوشش خواهد داد .

یادآور می شود برنامه های شبکه رادیویی کتاب روی موج اف ام ردیف 95.5 مگاهرتز و برروی گیرنده های دیجیتال درسراسر کشور برای مخاطبان گرامی ، پخش می شود.

برای اطلاعات بیشتر و ارتباط با برنامه های شبکه رادیویی کتاب علاقمندان می‌توانند با رایانامه radioketab@irib.ir و سامانه 30000900 ارتباط برقرار نمایند .


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین