عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۶۱۴
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۹
تروریست های داعش قرآن می خوانند و به عنوان جهاد در راه خدا سر مسلمانان را می برند!!!. این فتنه جنگ بین سنی و شیعه نیست، بلکه شرک اعتقادی تکفیری ها است.

عقیقحجت الاسلام میردامادی در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با شرح دعای چهل و چهارم صحیفه سجادیه به اسامی ماه رمضان در این دعا اشاره کرد و گفت: صحیفه سجادیه کتاب جامعی است که در تمام زمینه ها می توان از آن بهره برد.

وی افزود: امام سجاد(علیه السلام) در دعای ورود به ماه مبارک رمضان اسامی مختلفی را برای این ماه ذکر کرده اند که از جمله آنها می توان به "شهرالصیام" یعنی ماه روزه داری و "شهرالقیام" یعنی ماه به پا داشتن نماز اشاره کرد.

سخنران مسجد مقدس جمکران در توضیح معانی اسامی ماه رمضان، گفت: از آن جهت که روزه ماه رمضان متمایز و ممتاز از سایر ماه ها است این ماه را "شهرالصیام" نامیده اند. همچنین به جهت تأکید بیشتر بر امر نماز در ماه رمضان، این ماه را "شهرالقیام" نیز می نامند. براین اساس باید در ماه مبارک رمضان توجه ویژه ای به برپایی نماز به ویژه نماز صبح و اقامه نمازهای مستحبی به خصوص نماز شب در کنار ادای نمازهای واجب داشته باشیم.

حجت الاسلام میردامادی سومین نام ماه رمضان در دعای چهل و چهارم صحیفه سجادیه را "شهرالطهور" ذکر کرد و ابراز داشت: ماه رمضان، ماه پاک شدن است. پاکی و طهارت نیز بر چند قسم است؛ اول، پاک شدن مال یعنی پرداخت حق الناس و حق الله. دوم، پاک شدن نفس و قلب از بدی ها، ظلمات و گناهان. چرا که وقتی گناهی انجام می دهیم لکه سیاهی بر قلب ما می نشیند که اگر توبه نکنیم این لکه کل قلب را فرا می گیرد و آن را می میراند.

وی، پاک شدن اعتقادی را سومین مورد از پاکی ها برشمرد و افزود: در برخی اعتقادات رگه های شرک وجود دارد. فتنه داعش شرک اعتقادی است. مانند آنچه در کربلا اتفاق افتاد که به نیت قربتاً الی الله فرزند پیغمبر(ص) را کشتند!!!، تروریست های داعش هم قرآن می خوانند و به عنوان جهاد در راه خدا سر مسلمانان را می برند!!!. این فتنه جنگ بین سنی و شبعه نیست، بلکه شرک اعتقادی است.

این سخنران مذهبی ضمن مذمت برخی عقاید و اقدامات انحرافی در بین برخی از شیعیان گفت: در میان برخی شیعیان هم رگه های اعتقادات انحرافی و تندروی ها و کندروی ها دیده می شود. ما حق نداریم غیر شیعیان را کافر بدانیم. شهادیتن گفتن برای اثبات مسلمانی اشخاص کافی است. اما اگر کسی ولایت را قبول نداشته باشد، مؤمن نیست.

حجت الاسلام میردامادی، اهانت های عده قلیلی از شیعیان به دیگر مذاهب را زمینه ساز دشمنی ها و تحریک بیشتر تکفیری ها در انجام اقدامات جنایتکارانه دانست و خاطر نشان کرد: حضرت علی (علیه السلام) ما را از فحاشی برحذر می دارند و در بحبوحه جنگ صفین به سربازانشان می فرمایند «برای شما خوش‌ندارم که از دشنام‌گویان و لعن‌کنندگان باشید و آنان را لعن و ناسزا گویید؛ بلکه چه بهتر است که اعمال ناشایست ایشان را یادآور شوید»؛ بنابراین حدیث ما باید معارف را درک و انحرافات را به دقت شناسایی کنیم.

وی در پایان با اشاره به مهمانی بندگان در پیشگاه خدا در ماه مبارک رمضان، افزود: ولی خدا مجری مشیت و اراده الهی بر روی زمین است، بنابراین امام زمان(عج) میزبان مهمانان الهی در ماه مبارک رمضان هستند و باید از این فرصت نهایت بهره را ببریم.

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین