عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۶۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۰
مدیر مرکز اسلامی امام علی (ع) سوئد گفت: عزاداری خیابانی باشکوهی امسال در روز تاسوعا در یکی از مهمترین خیابان های استکهلم برگزار شد که بازتاب گسترده ای در رسانه های سوئدی به همراه داشت.

عقیق: محسن حکیم الهی، مدیر مرکز اسلامی امام علی (ع) استکهلم سوئد به تبیین وضعیت مسلمانان سوئد و فعالیت های این مرکز اسلامی پرداخت.

وی با اشاره به وضعیت اسلام و مسلمانان در کشور سوئد گفت: در دوران جنگ خلیج فارس تعداد زیادی از مسلمانان و شیعیان عراق و همچنین مسلمانان اهل سنت به کشورهای اسکاندیناوی مهاجرت کردند. تعداد زیادی نیز از شمال آفریقا، ایران، پاکستان و افغانستان به سوئد آمدند.

مدیر مرکز اسلامی امام علی (ع) استکهلم افزود: در حال حاضر مسلمانان یک درصد از جمعیت کشور سوئد را تشکیل می دهند و در این بین شیعیان نقش خیلی فعالی ایفا می کنند.

وی در مورد فعالیت های شیعیان در سوئد گفت: تقریبا در اکثر شهرهای سوئد مراکز متعددی از شیعیان وجود دارد و فعالیت این مراکز به خصوص در ماه محرم نمود بیشتری پیدا می کند که رسانه های گروهی خبرهای بسیاری در مورد آن منعکس می کنند.

محسن حکیم الهی با اشاره به دلایل گسترش اسلام هراسی در غرب خاطرنشان کرد: دلیل اول عملکرد برخی از کشورها و گروه‎های اسلامی و اتفاقاتی است که در کشورهای اسلامی رخ می دهد و بعضی از این اتفاقات بار منفی دارد. سخنرانی ها و برنامه هایی که گروههای تندرو و وهابی اجرا می کنند نیز تاثیر بسیار بدی دارد و باعث می شود حتی مسلمانان نیز از فعالیت های آنان دلزده شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: دلیل دومی نیز برای شیوع اسلام هراسی در غرب وجود دارد و آن سوءاستفاده دشمنان و کشورهای غربی از ضعف عملکرد مسلمانان است. متاسفانه در کشورهای غربی تبلیغات منفی در مورد اسلام بسیار بیشتر از تبلیغات مثبت است.

مدیر مرکز اسلامی امام علی (ع) استکهلم سوئد در مورد فعالیت های سلفی ها و وهابیون در سوئد گفت: خوشبختانه مقامات سوئدی به خطرات وهابیون و سلفی ها پی برده اند و علی رغم هزینه های کلانی که متحمل می شوند اجازه فعالیت زیادی به آنان نمی دهند و وهابیان نیز پی برده اند که مانند بسیاری از کشورهای دیگر نمی توانند با ترور و شخصیت سازی در سوئد کاری از پیش ببرند.

محسن حکیم الهی در مورد برنامه های این مرکز اسلامی در ماه محرم افزود: مرکز اسلامی امام علی (ع) استکهلم در طول دهه اول محرم به چهار زبان عربی، فارسی، انگلیسی و اردو برنامه اجرا کرد و در شب عاشورا نیز حدود هفت هزار غذای نذری پخته و بین عزاداران پخش شد. عزاداری خیابانی باشکوهی نیز در روز تاسوعا و در یکی از مهم ترین خیابان های استکهلم برگزار شد که بازتاب گسترده ای در رادیو و تلویزیون سوئد داشت.

وی در پایان گفت: همزمان با استکهلم که دوازده مجلس عزاداری به طور همزمان در آن برگزار می شد در دیگر شهرهای سوئد نیز مراسم عزاداری امام حسین (ع) برگزار شد.


منبع: خبرگزاری رسا

کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین