عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۵۹۶
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) در استان کهگیلویه و بویراحمد و در دهه ولایت امسال خبر داد.

عقیقحجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تبریک حلول ماه پر برکت رمضان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف در سال جاری تکریم و بزرگداشت امامزادگان بصورت موضوعی و شخصیتی است، اظهارداشت: 5 ذی‌القعده در تقویم، روز بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شده است و ما امسال اولین کنگره ملی "بی‌ بی‌ حکیمه" را در گچساران استان چهارمحال و بختیاری در دهه ولایت برگزار خواهیم کرد. این امامزاده خواهر امام رضا(ع) است و از کشورهای مختلف به ویژه کشورهای عربی دارای زائر است.

وی با اشاره به موضوعات و محورهای این همایش تصریح کرد : این کنگره با محورها و سرفصلهای معرفی شخصیت بی‌بی حکیمه(س) و کرامات و نقش ایشان در تاریخ و تمدن اسلامی، نقش حرم ایشان در سیمای فرهنگی، اجتماعی و مذهبی منطقه، تاثیر زیارت ایشان و قطب فرهنگی شدن بقاع برگزار می‌شود که تا پایان دهه کرامت علاقه مندان می توانند مقالات و آثار خود را ارسال کنند.

حجت الاسلام شرفخانی گفت: همچنین اولین کنگره و بزرگداشت امامزاده محمدبن هلال بن علی(ع) آران و بیدگل با هدف معرفی شخصیت آن امامزاده ، نقش آستان مقدس ایشان در سیمای فرهنگی ، اجتماعی و مذهبی منطقه، تاثیر زیارت ایشان و قطب فرهنگی شدن بقاع ، در دهه کرامت برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: این همایش با محورهای هنری ، آواها و نماها ، تواشیح و خطبه خوانی ، خاطره نویسی و سفرنامه نویسی برگزار می شود و علاقه مندان تا مردادماه فرصت دارند ، آثار خود را ارسال کنند. همچنین کنگره حضرت حسین‌ بن‌ موسی‌الکاظم (ع) در طبس، به‌ صورت مشارکتی در سال 93 برگزار می‌شود.


منبع:مهر

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین