عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۵۷۴
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
حجت الاسلام مازنی خبر داد
معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر از شهدای دوران دفاع مقدس در ایام ماه مبارک رمضان به فیض شهادت رسیده اند که شهادت حدود ۴ هزار نفر از آنان در عملیات رمضان در سال ۱۳۶۱ رخ داده است.
عقیقحجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی، معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در طلیعه بهار قرآن در خصوص آداب روزه‌ داری در جبهه ها گفت: ماه مبارک رمضان در سال های حماسه آفرین انقلاب و دفاع مقدس بستر ساز جلوه نمادهای زیبای ایثار و مقاومت بوده است.

وی با اشاره به اینکه 15 هزار شهید با شربت شهادت افطار کردند، اظهارداشت: بیش از 14 هزار و 700 نفر از شهدای دوران دفاع مقدس در ایام ماه مبارک رمضان به فیض شهادت رسیده اند که شهادت حدود 4 هزار نفر از آنان در عملیات رمضان در سال  1361 رخ داده است.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید ادامه داد: دیگر اینکه 219 روحانی شهید در  ماه رمضان دوران دفاع مقدس شهید شدند و بیش از 510  نفر شهدایی که در ماه رمضان به شهادت رسیده اند، نام و یا نام خانوادگی آن‌ها «رمضان»، «رمضانعلی» و « رمضانی»  و مشتقات آن بوده است و مهمترین مطلب اینکه 5196 شهید والامقام در وصیت نامه شان به «روزه» و «ماه رمضان» اشاره کرده و درباره این فریضه توصیه‌های داشته اند.

حجت الاسلام مازنی افزود: برخی از شهدای شاخص ماه مبارک رمضان عبارتند از؛ شهید حجت الاسلام سید علی اندرزگو، شهید حجت الاسلام عباس شیرازی، شهید سرلشگر عباس دوران، شهید حسین شهرام فر، شهید محمد نوژه و شهید سید علی لواسانی در ماه مبارک رمضان خلعت شهادت پوشیدند و در این ماه مبارک درهای آسمان و بهشت به رویشان گشوده شد.

وی درباره روحانی شهید "سید علی اندرزگو" به عنوان اولین شهید روز داره نهضت امام(ره) تصریح کرد: این مبارز بزرگ انقلابی در روز دوم شهریور سال 1357 مصادف با نوزدهم ماه رمضان بعد از مبارزه‌ای طولانی و سرسختانه با ساواک مورد اصابت ده‌ها گلوله قرار گرفت و به وصال محبوبش رسید.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امورایثارگران در ادامه خاطرنشان کرد: شهید سید علی اندرزگو در هجدهم ماه مبارک رمضان در سال 1316 به دنیا آمد و در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان نیز به فیض شهادت رسید.

حجت الاسلام مازنی با مروری کوتاه بر عملیات رمضان گفت: عملیات رمضان 31 سال و 11 ماه پیش در روز 23 تیر ماه 1361 مصادف با 21 رمضان (1402ه. ق)  مقارن با سالروز شهادت مولای متقیان (ع) آغاز شد.

وی در ادامه بیان داشت: عملیات رمضان رزم مشترک سپاه و ارتش براى تعیین سرنوشت جنگ در منطقه عملیاتی شلمچه در شرق بصره بود که در مرحله اول این نبرد عظیم و سرنوشت ساز که مقارن با ماه مبارک رمضان بود در حدود چهار هزار نفر از رزمندگان اسلام به شهادت رسیدند.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امورایثارگران گفت: فتوای امام خمینی در خصوص اعزام جوانان «بالغ» (15 سال قمری) به جبهه‌ها در همین راستا و در همین عملیات بود. که چنین فتوا دادند: «مادامی که جبهه‌ها نیاز به نیرو دارد، رفتن به جبهه به بالغین واجب کفایی است».

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین