عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۵۰۳
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۲
نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري گفت:همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان جلسات پرفيض و معنوي قرائت دست جمعي قرآن كريم با حضور زائران ايراني در جوار مسجدالحرام با شكوه و عظمت خاصي برگزار مي‌شود.

عقیق:حجت الاسلام و المسلمين خادمي نماينده بعثه مقام معظم رهبري درمكه مكرمه برگزاري جلسات تفسير و انس با قران كريم در جمع زايران ايراني خانه خدا را از بركات و افتخارات نظام مقدس جمهوري اسلامي دانست و بر ضرورت برگزاري هرچه باشكوهتر اين جلسات تاكيد كرد.
اقاي خادمي كه در جلسه هفتگي روحانيون كاروان‌ها در بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه سخن مي‌گفت، اظهار داشت: اين جلسات همواره مورد حمايت حجت الاسلام قاضي عسكر نماينده ولي فقيه وسرپرست حجاج ايراني بوده است و گزارش برگزاري آن نيز به محضر رهبر معظم انقلاب نيز تقديم شده است.

وي گفت: امسال چهارمين سال پياپي است كه نشست‌هاي قراني با هدف انس بيشتر زايران با كتاب وحي در همه هتل‌هاي محل اسكان زايران ايراني در مكه مكرمه برگزار مي‌شود كه در حال حاضر
۲۹ هتل در شهر مكه به اسكان زايران ايراني اختصاص دارد.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه در بخش ديگري از سخنانش با گراميداشت ياد و خاطره شهداي هفتم تير و در صدر آنان شهيد مظلوم ايت الله دكتر بهشتي گفت: بقا و تداوم انقلاب اسلامي مرهون مجاهدت‌ها و خون شهيداني نظير شهداي هفتم تير است.

حجت الاسلام خادمي همچنين از اعزام بيش از
۸۰۰ هزار زاير ايراني از اغاز عمليات عمره در آرماه سال گذشته تاكنون به سرزمين وحي خبر داد و گفت: بحمدالله با لطف خداي متعال و همكاري مسئولان ستاد عمليات عمره و بعثه مقام معظم رهبري، روند اعزام‌ها و بازگشت زايران به ايران به خوبي درحال جريان است.

در اين جلسه، آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي از اعضاي مجلس خبرگان رهبري نيز در سخنان كوتاهي به اهميت انقطاع از دنيا در انديشه و احكام اسلامي اشاره كرد و گفت: روزه، حج و جهاد في سبيل الله از جمله مسائلي است كه زمينه رشد و كمال و رسيدن انسان به قله‌هاي سعادتمندي را ميسر مي‌كند.

در اين نشست حجت الاسلام عبدخدايي كارشناس مسئول امور فرهنگي و حجت الاسلام مظاهري كارشناس مسئول استفتائات و پاسخنگويي به مسائل شرعي نكاتي را درباره مسائل فرهنگي و نيز احكام ماه مبارك رمضان ويژه عمره گزاران مطرح كردند.

حجت الاسلام وا لمسلمين مظاهري كارشناس مسئول استفتائات و پاسخگويي به مسائل شرعي بعثه مقام معظم رهبري در مكه در اين جلسه گفت: زايراني كه در آخرين روزهاي شعبان المعظم وارد مكه شده اند، در ماه رمضان درصورت خارج شدن از مكه و انجام ندادن عمره در ماه رمضان، بايد براي ورود مجدد به مكه محرم شوند.

وي خطاب به روحانيون كاروان‌ها گفت كه زايران ايراني را در خصوص مناسك و احكام ورود به ماه مبارك رمضان و نيز قوانين و مقررات عربستان در خصوص اين ماه توجيه نمايند.

اين كارشناس ديني همچنين درخصوص قصد اقامت
۱۰ روزه گفت: براساس هماهنگي‌هاي صورت گرفته با همكاران ستاد مكه، همه زايران ايراني در اقامت ۱۰ روزه از اذان صبح تا غروب افتاب روز دهم در مكه حضور دارند و مشكل شرعي در اين زمينه بوجود نخواهد امد.

اين استاد حوزه علميه همچنين درخصوص عزيمت زايران در ايام رمضان به غار حرا و احتياط واجبي كه حضرت آيت الله العظمي سيستاني در اين خصوص دارند، اشاره كرد و گفت كه اين مساله مربوط به خروج از مكه و نوشدن ماه و بازگشت بدون احرام است و ربطي به قصد
۱۰ روزه زايران ندارد و لطمه اي به آن نمي‌زند.

وي همچنين با اشاره به هنگام افطار اهل تسنن كه دقايقي زودتر از شيعيان روزه خود را افطار مي‌كنند گفت: زايران ايراني مراقب باشند كه ضمن رعايت حدود شرعي با مشغول شدن به نماز و دعا به گونه اي رفتار كنند تا روزه خود را در وقت شرعي افطار نمايند.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین