عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۴۸۸
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۲
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: روزانه 12 هزار روزه دار برای صرف افطار به حرم مطهر دعوت می شوند.

عقیق: محمود ممتاز به تشریح ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی پرداخت و اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام گرفته در سال جاری، روزانه 3 هزار متر سفره در صحن هدایت گسترده می شود که بیش از 360 هزار روزه دار میهمان خوان پر نعمت حضرت رضا(ع) می شوند.
وی با بیان اینکه طرح اکرام رضوی یکی از مطالبات مردم مشهد است، بیان کرد: در اجرای طرح اکرام رضوی، گروه های مخصوصی از خدمه و خدمتگزاران، مسؤولیت توزیع دعوتنامه ضیافت این طرح را در مساجد و محلات سطح شهر که به قید قرعه انجام شده، عهده دار هستند. وی با بیان اینکه روزانه بیش از500 خدمتگزار مسؤولیت آماده سازی، طبخ و پذیرایی را با 6 هزار ساعت کار برعهده دارند تصریح کرد: طبخ روزانه 2 هزار و 500 کیلوگرم برنج، 2 هزار کیلوگرم گوشت، آماده سازی 20 هزار وعده سوپ و سه هزار لیتر آب جوش مورد نیاز، گستره و حجم خدمت رسانی به زائران روزه دار را نشان می دهد.وی در خصوص محتویات بسته های پذیرایی اظهار داشت: بسته پذیرایی افطاری شامل پنیر، سبزی، خرما، قند، لیوان فوم، شله زرد، نمک یکنفره، چنگال، دستمال، کاسه کوچک سوپخوری وچای بسته بندی است.


ارایه 2 میلیون بسته افطاری در صفوف نماز جماعت
ممتاز گفت: در ماه مبارک رمضان 2میلیون بسته متبرک افطاری نیز در بین صفوف نماز جماعت صحن ها و رواقهای حرم مطهر توزیع می شود که این بسته ها شامل شیرعسل، کیک رولت و خرماست.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی همچنین در خصوص نحوه پذیرایی از روزه داران در بارگاه منور رضوی، یادآور شد: مراسم افطار در ماه مبارک رمضان از یک ساعت پیش از اذان مغرب و عشاء با ختم یک جزء قرآن کریم، مداحی و ذکر توسل و نماز جماعت برگزار و مدعوین به محل پذیرایی هدایت و با نهایت تکریم راهنمایی و در بدو ورود بسته بندی غذای متبرک تقدیم میشود.


پیش بینی 3میلیون تشرف در لیالی قدر
وی در ادامه به مراسم شبهای قدر در حرم مطهر رضوی اشاره و عنوان کرد: با توجه به تجربه سالهای گذشته، امسال نیز پیش بینی می کنیم در ایام لیالی قدر 3 میلیون زائر به حرم مطهر رضوی مشرف شوند.به گفته وی، در این شبها بیش از 20 هزار خدمتگزار و کارمند، وظیفه ارایه خدمات به زائران و مجاوران را برعهده دارند


توزیع روزانه 800 بسته گل فوق ضریح
وی گفت: مراسم توزیع روزانه 800 بسته گل فوق ضریح در رواق مبارکه غدیر یک ساعت پس از نماز صبح از دیگر برنامه های ویژه در حرم مطهر رضوی است که توسط فراشان و نیروهای «شمیم رضوان» انجام می شود.
برگزاری مراسم نقاره زنی ویژه سحرهای ماه مبارک رمضان از ساعت 1/29 تا 1/59بامداد، مراسم جشن و سرور میلاد کریم اهل بیت(ع) برای عموم زائران و مجاوران و قرائت قرآن در رواق دارالسلام از ساعت 14 از دیگر برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان است که «ممتاز» به آنها اشاره کرد.
 

توصیه های لازم به زائران
وی در پایان از زائران حرم مطهر رضوی خواست با حفظ آرامش، رعایت آداب زیارت، ننشستن در مسیرهای تردد و مبادی ورودی، تصویربردارینکردن در اماکن متبرکه، رعایت کامل پوشش اسلامی، رعایت نظافت و بهداشت، قراردادن مهرها در جامهریها، هدایت گمشدگان به دفاتر مخصوص، توجه به راهنمایی های خدام، اعلام موارد مشکوک به خدام، قرار دادن قرآن و کتب ادعیه در قفسه های مخصوص، رعایت حال سالمندان و افراد ناتوان در هنگام تشرف، تحویل اشیای پیداشده به دفاتر مخصوص، خادمان را در انجام وظایف و برقراری هرچه بیشتر نظم و امنیت در حرم مطهر رضوی کمک و یاری کنند.
 

 

منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین