عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۴۶۲
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۷
مهمترین اثر روزه‌داری رسیدن به تقوای الهی است، به همین جهت است که خدای متعال می‌فرماید: روزه، براى من است و خودم پاداش آن را مى‏‌دهم.
عقیق: روزه ماه مبارک رمضان اهمیت بسیار زیادی دارد، در حدیث قدسی آمده است که خداوند عزوجل می‌فرماید: «الصَّومُ لی وأنَا أجزی بِهِ»، روزه، براى من است و خودم پاداش آن را مى‏‌دهم که بیان می‌کند خدای متعال خودش ثواب روزه گرفتن را می‌دهد.
 
مهمترین اثر روزه‌داری رسیدن به تقوای الهی است، همان گونه که در آیات 183 سوره بقره آمده است: «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَعَلَی الَّذِینَ مِن قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ»، همچنین تقویت جسم و روان و اراده انسان هم از دیگر موارد اثرات روزه گرفتن است.
 
البته روزه‌خواری بدون عذر جریمه سنگین و عذاب زیادی دارد، بنابراین کسانی که توانایی روزه‌داری را دارند، واجب است که روزه بگیرند و به آن مقید باشند.
 
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین فلاح‌زاده کارشناس احکام در فواصل اقامه نماز در بیت رهبری به ایراد احکام روزه مطلابق با فتوای آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب پرداخته است که علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت فیلم و صوت از لینک زیر اقدام کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین