عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۴۳
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۱
تلویزیون جمهوری اسلامی، در شب شهادت حضرت رقیه (س)، بی توجه به رعایت برخی حرمت ها، در ماه عزای اباعبدالله عليه السلام اقدام به پخش سریال طنز میلیاردر کرده است.
عقیق: بنابر بسیاری از روایات، پنجم صفر مصادف است با شهادت حضرت رقیه (س)،دردانه امام حسین (ع). در حالی که در بسیاری از نقاط کشور خیمه های عزای حسین (ع) برپاست و عاشقان اباعبدالله تا پایان ماه صفر سیاه پوش این مصیبت عظمی هستند،متاسفانه شاهد برخی بی حرمتی ها از سوی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هستیم.

تلویزیون جمهوری اسلامی، در شب شهادت حضرت رقیه (س)، بی توجه به رعایت برخی حرمت ها، اقدام به پخش سریال میلیاردر ـ که مجموعه ای طنز است و جای تاسف که چرا در ماه عزای اباعبدالله اقدام به پخش آن کرده اند ـ کرده است. فارغ از پخش سریال های طنز مسافران و کوچه اقاقیا از شبکه آی فیلم _ که گویا متعلق به ما نیست! ـ از رسانه ملی انتظار می رفت عزاداری های اباعبدالله الحسین (ع) را محدود به دهه اول ماه محرم نکند و با پخش برنامه های شاد خون به دل عاشقان حسین (ع) نکند.

بی تردید در مملکتی که پرچم عزای حسین(ع) بالاتر از پرچم ملی است و در مملکتی که پیر و جوانش، زن و مردش، کودک و بزرگش آب به نام حسین می خوردند، حرمت شکنی های ماه محرم و ماه صفر ، نابخشودنی خواهد بود.

جناب ضرغامی! مدیران شما در سازمان صدا و سیما بر اساس چه معیارهایی و بر اساس سلیقه کدام آدم ها برنامه ریزی می کنند؟ مگر نه این که سال های سال است که برای ما ایرانی ها ماه محرم و صفر ماه عزای حسین بوده و خنده و شادی های این دو ماه مان تلخ؟ مگر نه این که کوچک و بزرگ مان می دانیم که مجالس عزای حسین (ع) در این دو ماه، بیشتر و پربارتر از ماه های دیگر برقرار است؟ مگر نه این که یاد گرفته ایم بعد از عاشورا هم دل به کاروان شکستۀ حرم اهل بیت بدهیم و عزادار مصیبت های زینب کبری (س) باشیم؟

آقای ضرغامی! امروز در همایش افق رسانه برای مدیران سازمان گفته اید که « ...اشاعه اخلاق اسلامی در تمامی ساختارهای رسانه ای و با هر هدف گذاری که انجام می شود، جزء ضروریات است و رسانه ملی باید آیینه تمام نمای اخلاق اسلامی و انقلابی در کشور باشد...»

شما چگونه می خواهیید آیینه تمام نمای اخلاق اسلامی باشید وقتی بلد نیستید میزانی برای شادی و غم تعیین کنید؟  شما هنوز نمی دانید سلیقه اکثریت مردم این سرزمین تان را که برنامه های شاد این دو ماه شان را تعطیل می کنند، آن وقت خاله شادونه شما و عمو پورنگ تان و خیلی های دیگرتان خودشان را به آب و آتش می زنند برای خنداندن و شاد کردن ما!

و البته و صد البته که شاید یک پاسخ وجود داشته باشد؛ شما می توانید تلویزیون تان را خاموش کنید و برنامه های شادش را نبینید!

چشم! ما تلویزیون را خاموش می کنیم! ولی شما هم نگاهی به تقویم های تان بیاندازید! آن وقت شاید یادتان بیاید که ما در ماه صفر هستیم و امشب شب شهادت حضرت رقیه (س) است و خیلی از مردم هم اکنون در مجالس عزاداری حاضرند و...
ف.قدیمی

کدخبرنگار:211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
غلامرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
1
4
ای بابا ...
اینا اگه این چیزا رو میفهمیدند دیگه صدا سیما همه چیزش سر جاش بود ...
.... این آقا مثل یه بچه ی دو سه ساله است...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
1
3
واقعا راست می گویید واقعا برای صدا وسیما متاسفم چه در ماه محرم وصفر طنز پخش می کند
یازده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
0
3
شبکه آی فیلم هم همین شب طنز پخش کرد ! شبکه ی بین المللی دیگه چرا ؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
0
1
جناب رئیس ، ضرغامی !!!
ما رو ببین که خیال میکردیم امثال جنابعالی و همکارانتون از افرادی هستید که از نظر علمی و مذهبی در رده های بالایی باشید ولی متاسفانه ....
بگذریم ...

امشب بعد از اینکه تلوزیونتون رو روشن کردید و فیلم طنز دیدید بیزحمت خاموش بفرمایید بیایید سرکوچه ما ، هیئت داریم رئیس ......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
0
3
خدا پدر مادرتو بیامرزه. این تلویزیون می خواد از ماهواره عقب نمونه. چون اگه اینا پخش نکنن مردم میرن ماهواره و ....
ولی مرحبا به شبکه قران. تا اخر صفر عزاداره. من که برنامه اسرا و باران رو نگاه میکنم.
مستهجن تر و بیحرمتی بیشتر از این وجود نداره.
هادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
1
1
دوستان عزیز. همه مردم که مثل شما تقید مذهبی ندارن. صدا و سیما اگه به اونا اهمیت نده قطعا اونا سمت هیئت نمیان. میرن سمت ماهواره.
ضمن اینکه مقایسه سوگواری شهادت سید الشهدا با شهادت حضرت رقیه (س) به عقیده من درست نیست
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
سلام.شما جوش اونارو نزن.درضمن عزاداری حضرت رقیه سلام الله علیها بخشی از عزاداری حضرت سیدالشهداست معلومه.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین