عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۳۷۰
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
سیدمهدی طباطبایی:
حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی با بیان اینکه تنفس در هوای پاک رمضان برای همگان اجباری است، گفت: در این مهمانی برکت، مغفرت و رحمت نصیب ما خواهد شد و همگان قطعا در این ماه به این سه چیز خواهیم رسید حتی اگر خود نیز متوجه نبوده و غافل باشیم.
عقیق حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی طباطبایی در اولین برنامه ضیافت ویژه برنامه افطار ماه رمضان شبکه قرآن و معارف سیما حاضر شد و اظهارداشت: برای راه یافتن به هر کاری و انجام هر فعالیتی نوع ورود به آن بسیار مهم است متأسفانه یکی از بیماری های خطرناکی که امروز جامعه ما را تهدید می کند ورود ناقص و ناتمام به کارهاست بنابراین برای ورود به ماه رمضان نیز چگونه ورود پیدا کردن به این ماه بسیار مهم خواهد بود.

وی افزود: پیامبر(ص) می فرماید که خداوند شما را به مهمانی خود فراخوانده است در حقیقت برکت، مغفرت و رحمت آن چیزی است که در این مهمانی نصیب ما خواهد شد و ما قطعا در این ماه به این سه چیز خواهیم رسید.

این استاد اخلاق تأکید کرد: ورود به ماه رمضان ورود به یک فضای باز الهی است چه کسی بخواهد و چه نخواهد مسلما از برکات این ماه برخوردار خواهد شد. در حقیقت برکات این ماه و این فضا مانند هوای پاکی است که حتی اگر کسی هم نخواهد باید آنرا استنشاق کند از طرفی ما نیز باید دقایق مهم را خوب بشناسیم و بدانیم که فضای ماه رمضان به ما رشد معنوی خود به خود خواهد داد اما متأسفانه بعضی از ما قدر این لحظات را کمتر می دانیم.

 وی همچنین بیان داشت: انسانها همیشه بر سر سفره خداوند هستند و همیشه نعمات خداوند بر ما جاری است. اینجاست که این سؤال پیش می آید که  چرا گفته شده ماه رمضان ماه مهمانی خداست این به این دلیل است که در این ماه قرار است چیزهایی خداوند به ما عنایت کند که بسیار فراتر از چیزهایی است که در روزهای دیگر به ما داده می شود.

 وی در پایان سخنانش تصریح کرد: اگر خودمان را و دلمان را کمی آماده کنیم راه ها نیز برایمان مشخص خواهد شد اگر قدر این شبها و روزها را بدانیم در روز عید فطر نیز فرازهای نماز عید فطر را به خوبی درک خواهیم کرد و در این صورت مسلما از این مهمانی دست پر بیرون خواهیم آمد.

حامد زمانی نیز در اولین برنامه ضیافت، حضور پیدا کرد و در رابطه با آهنگی با نام صبح امید که به تازگی در رابطه با امام زمان(عج) تولید کرده است، گفت: من آهنگ صبح امید را هدایت شده از سوی خود امامان می دانم، این کار که قرار است پس از ماه مبارک رمضان هر روز در تیتراژ برنامه صبح امید از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شود با سلام و صبح بخیر به امام زمان(عج) آغاز می شود و من مطمئنم که این کار نتیجه نگاه امام زمان(عج) است.

وی ادامه  داد: همیشه شعرها و آهنگ های مربوط به انتظار، کاملا نوحه آمیز و غم آلود است و ما حرکتی در آن نمی بینیم ما خواستیم تا با این آهنگ تلنگری به خود برای حرکت کردن به سوی رضایت امام زمان(ع) بزنیم و بگوییم انتظار باید از خود ما شروع شود.

حامد زمانی در پایان ضمن ابراز خرسندی برای حضور در اولین برنامه ضیافت بیان داشت: من شبکه قرآن را خانه خود می دانم و به این شبکه که می آیم انرژی مثبت می گیرم و تا مدتها نیز آثار برکت دعای مخاطبان شبکه قرآن را در زندگی ام حس می کنم و این دعاها برای همه عمر من کافی خواهد بود.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین